Clicky

SFECLA roșie are un efect puternic împotriva DEPRESIEI și ANXIETĂȚII (studiu)

Antidepresivele pot fi salvatoare de vieți atunci când tulburarea depresivă este severă, însă ele nu pot rezolva cauza principală și din acest motiv nu reprezintă o soluție pe termen lung.

Oamenii care suferă de depresie nu vor să depindă de medicamente pentru a se simți mai bine. Ei au nevoie de alternative naturale care pot ajuta la restaurarea stării emoționale.

Sfecla rosie pentru creier

Studiile recente au arătat că nu toate persoanele răspund la medicamentele pentru depresie. Rata celor care ajung să nu mai aibă simptome de depresie în urma unui tratament medicamentos este sub 50%.

_____________________

Vindecarea depresiei în mod natural

Știința ne arată o cale mult mai eficientă și lipsită de riscuri de a ieși din depresie: prin puterea vindecătoare a alimentelor.

Cercetările au arătat că alimentele pe care le consumăm afectează aceleași substanțe chimice din creier care sunt alterate de medicamentele antidepresive.

Oamenii de știință au descoperit numeroși compuși cu proprietăți antidepresive în alimente:

– uridină
– acizi grași esențiali Omega-3
– acid folic
– vitamine din complexul B
– vitamina C
– triptofan

Uridina are proprietăți neurologice și stimulente asupra funcțiilor cognitive. Influențează nivelurile unor neurotransmițători esențiali pentru reglarea dispoziției și a comportamentului: dopamina și norepinefrina (sau noradrenalina).

Contribuie la îmbunătățirea atenției, memoriei, concentrării, controlului mișcărilor, stării emoționale și a somnului. Totodată, reduce durerile și inflamația.

Uridina are efecte antidepresive mai bune în asociere cu Omega-3 (regăsit îndeosebi în uleiul de pește).

____________________________

Sfecla conține uridină –  o substanță anti-depresivă 

Fitoterapeutul Constantin Milică citează rezultatele unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Harvard (SUA), care au arătat că uridina are un efect benefic puternic împotriva depresiei.

Consumul de sfeclă proaspătă poate asigura un aport necesar de uridină, beta-caroten, calciu sau fierConține și alți nutrienți care pot ajuta la îmbunătățirea stării de spirit, precum:

– Acid folic. Această vitamină (B9) are un rol important în buna dispoziție, buna funcționare a nervilor, recuperarea memoriei, viteza de procesare și prevenirea depresiei.

– Betaină. Creierul nostru folosește betaina pentru a forma o moleculă anti-depresivă naturală numită S-Adenozilmetionină (SAM-e), cu un rol important în îmbunătățirea funcțiilor cerebrale (memorie, atenție, echilibru psihic), combaterea oboselii cronice și a degenerării neuronilor.

– Triptofan. Acest aminoacid esențial contribuie la relaxarea minții și la crearea unei stări de bine la nivel general. Are un efect stimulator asemănător ciocolatei.

– Magneziu. Sfecla roșie conține de asemenea magneziu. Lipsa acestui mineral a fost asociată cu numeroase tulburări: depresie clinică, anxietate, apatie, dureri de cap, iritabilitate, senzație de nesiguranță, neliniște, tulburări de comportament, crampe musculare, convulsii, ataxieToate aceste tulburări pot fi remediate prin reglarea nivelului de magneziu din corp.

__________________________

Uridina se găsește și în alte alimente bogate în acid ribonucleic, precum:

– trestia de zahăr
– melasa (obținută din trestia de zahăr)
– roșiile
– drojdia de bere
– broccoli
– ficatul
– peștele
– berea
– ciupercile
– pătrunjelul
– spanacul, varza chinezească și conopida

____________________________

Surse bibliografice:

1. Examine.com, Uridine: https://examine.com/supplements/uridine/

2. Humane Living.net, Beating Disease with Beets: https://humanelivingnet.net/2013/11/14/beating-disease-with-beets/

3. Exceptional Health, 5 Mood Boosting Foods: http://exceptionalhealth.org/nutrition/5-mood-boosting-foods/

4. SECOM, Uridine: https://www.secom.ro/uridine-250mg

5. SECOM, SAM-e: https://www.secom.ro/sam-e-200mg

6. Psychology Today, Magnesium and the Brain: The Original Chill Pill: https://www.psychologytoday.com/intl/blog/evolutionary-psychiatry/201106/magnesium-and-the-brain-the-original-chill-pill

7. Processed Free America, Boost Your Mood With Food: https://www.processedfreeamerica.org/resources/health-news/424-boost-your-mood-with-food

8. Self Hacked, 9+ Health Benefits of Uridine and its Effects on The Brain (Science-Backed): https://www.selfhacked.com/blog/uridine/

9. Constantin MILICĂ, Medicina naturistă, Vol. 1, Depresiile psihice, Editura Doxologia, 2013, p. 366

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

2 comentarii

  1. Nici nu banuiam ca sfecla rosie poate avea un asemenea efect.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *