CONSTIPAȚIA în SARCINĂ – remedii și alimente

Potrivit unui studiu publicat în Jurnalul Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica, 3 din 4 femei însărcinate se confruntă la un moment dat cu problema constipației și alte tulburări intestinale.

Una din cauze o reprezintă creșterea nivelului de progesteron din corp, care relaxează mușchii intestinali și tractul digestiv. În consecință, mâncarea trece mai lent prin intestine și apar probleme cu scaunul.

Constipație gravide

Constipația în sarcină – cauze

Pe măsură ce sarcina înaintează, presiunea uterului care crește asupra intestinelor și a rectului poate cauza de asemenea probleme de eliminare.

Alte motive ar putea fi îngrijorarea excesivă, anxietatea, lipsa de mișcare fizică și o dietă săracă în fibre. Suplimentele cu fier, mai ales în doze mari, pot înrăutăți constipația.

_______________________________________________________________________________________________________

Remedii constipația la gravide

Pentru prevenirea constipației, femeile însărcinate trebuie să includă mai multe alimente bogate în fibre în dieta lor. La modul ideal, se recomandă un consum de minim 25-30 g de fibre pe zi, care pot fi obținute din fructe, legume, cereale la micul-dejun, pâine integrală, prune și tărâțe (de ovăz, de grâu).

Adăugați câteva linguri de tărâțe de grâu în bolul cu cereale dimineața, sau în salate. O altă variantă ar fi să beți apă de tărâțe.

Consumați des salate de fructe, din mere, pere, citrice, curmale sau smochine, căpșuni și alte fructe de pădure. Sau salate de legume și verdețuri: spanac, leurdă, urzici, salată verde, morcov, păstârnac, varză, țelină, sfeclă roșie, etc.

La fel de importantă este hidratarea corectă a corpului. Consumul suficient de lichide este cu atât mai recomandat cu cât crește aportul de fibre. Se recomandă un consum de 10-12 pahare de lichide (preferabil) calde pe zi.

Remedii constipație gravide

Combinația de fibre și multă apă este esențială pentru eliminarea scaunului și a deșeurilor (toxinelor) din corp. Poate fi apă simplă, sucuri de fructe și legume (îndeosebi sucul de prune sau de mere), supe, ciorbe și ceaiuri.

O altă recomandare ar fi mâncatul des și puțin, 5-6 mese mici pe zi, pentru a atenua constipația. Acest lucru va permite stomacului să digere alimentele fără efort suplimentar și să le transfere în intestin și colon fără probleme.

Mesele copioase pot supra-încărca stomacul, îngreunând astfel funcțiile sistemului digestiv.

_______________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. American Pregnancy Association, Pregnancy And Constipation: http://americanpregnancy.org/pregnancy-health/constipation-during-pregnancy/

2. Healthline, 5 Safe Remedies for Constipation in Pregnancy: https://www.healthline.com/health/pregnancy/constipation-remedies#1

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *

DESCARCĂ APLICAȚIA Android app on Google Play