Clicky

GHIMBIRUL îmbunătățește sănătatea OASELOR

Ghimbirul este folosit pentru îmbunătățirea stării de sănătate de cel puțin 5.000 de ani.

Studiile extensive realizate în ultimii ani pe compușii bioactivi din ghimbir (îndeosebi gingeroli și shagaoli) au arătat că această plantă este un remediu de mare preț pentru sănătatea oaselor și articulațiilor.

– are efecte anti-inflamatoare puternice
– reduce durerea, umflăturile și daunele la nivelul țesuturilor
– previne slăbirea oaselor și dezvoltarea artritei
– protejează sistemul cardiovascular
– crește imunitatea
– stimulează digestia
– ajută la detoxifierea organismului
– mărește apărarea antioxidantă a corpului

Un studiu recent, realizat de Universitatea din Miami a arătat că pacienții cu osteoartrită la genunchi care au primit suplimente cu ghimbir timp de 6 săptămâni au raportat o diminuare notabilă a durerilor articulare și a rigidității cu 40% comparativ cu grupul de control.

Autorul studiului – dr. Roy Altman, susține că ghimbirul afectează anumite procese inflamatorii la un nivel celular.

Aceste efecte benefice se datorează în mare parte conținutului de gingeroli, compuși antiinflamatori asociați cu suprimarea substanțelor inflamatoare (citokine și chemokine) înainte ca acestea să afecteze organismul.

Numeroase studii au arătat că ghimbirul are efecte analgezice și anti-inflamatoare puternice. Este util împotriva mai multor tipuri de inflamații și a durerilor asociate (articulare, reumatice, menstruale, migrene).

Capsulele cu ghimbir (250 mg) s-au dovedit a fi la fel de eficiente ca și medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene, precum acidul mefenamic și Ibuprofen în reducerea durerilor la femeile cu dismenoree primară.

Cercetările au arătat că efectele antiinflamatoare ale ghimbirului se pot datora capacității sale de a inhiba biosinteza prostaglandinelor și a leucotrienelor.

Ghimbirul poate fi consumat în stare proaspătă, sub formă de pudră, ceai, capsule sau tinctură, sau poate fi aplicat extern sub formă de alifie, unguent sau compresă.

Potrivit unui raport apărut în Journal of Pain, câteva linguri de ghimbir ras a redus durerea musculară cauzată de exerciții.

Atenție, evitați consumul de ghimbir dacă luați medicamente pentru subțierea sângelui, precum warfarină.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Ann M. Bode and Zigang Dong, The Amazing and Mighty Ginger Herbal Medicine: Biomolecular and Clinical Aspects. 2nd edition, Chapter 7: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92775/

2. Arthiritis Foundation, Health Benefits of Ginger for Arthritis: http://blog.arthritis.org/living-with-arthritis/health-benefits-of-ginger/

3. Organic Facts, Top 10 Benefits Of Ginger: https://www.organicfacts.net/health-benefits/herbs-and-spices/ginger.html

Citeşte mai multe despre:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *