Clicky

Cele mai bune LAXATIVE naturale

Foarte multe din tulburările de care suferim pot fi ameliorate cu ajutorul alimentației. Există alimente care pot agrava simptomele unei boli sau din contră, pot ajuta la eliminarea lor.

De pildă, când suferim de constipație, trebuie să ne ferim de alimentele prăjite, de produsele de panificație, de produsele din carne și chiar de unele fructe, precum banane.

Laxative naturale

Cele mai multe alimente din dieta modernă duc la apariția constipației, din cauza lipsei de fibre. Recomandarea este de 20-35 g de fibre pe zi din surse vegetale, însă majoritatea oamenilor împlinesc doar jumătate din această cantitate.

Laxativele sintetice nu sunt o soluție pe termen lung, deoarece pot cauza efecte secundare negative, precum amețeală, scăderea tensiunii arteriale, crampe sau scaune urgente, imprevizibile.

Laxativele naturale au un efect mai blând și ajută nu doar la rezolvarea unei crize de constipație, ci și la normalizarea proceselor digestive și reglarea tranzitului intestinal în mod natural. Acestea adaugă volum scaunului, stimulează mișcările peristaltice, ușurează scaunul și reduce inflamația din intestinul subțire.

___________________________________________________________________________________________________________

Laxative naturale

Cele mai bune laxative naturale sunt: merele, uleiul de măsline, prunele, semințele de in, kefirul, verdețurile, uleiul de ricin și fructele de pădure.

Acesta conțin mulți nutrienți care susțin sănătatea generală a corpului, precum fibre, vitamine, proteine și antioxidanți.

• Merele – sunt bogate în pectină, un tip de fibre care dau volum scaunului și stimulează mișcările peristaltice;

• Uleiul de măsline – ajută la înmuierea scaunului și înlesnește considerabil eliminarea;

• Prunele – conțin fibre solubile în apă, sorbitol și polifenoli care au efecte laxative; au efecte laxative sigure; pot fi consumate ca atare, proaspete sau crude, sau sub formă de suc;

• Semințele de in – au efecte laxative aproape imediate; inul conține mucilagiu, un compus gumos care calmează și protejează mucoasa gastrică, reduce inflamația intestinelor și înmoaie scaunele;

• Uleiul de ricin – conține acid ricinoleic, un tip de acid gras care se leagă de receptorii de pe celulele mușchilor netezi ai pereților intestinali, determină contracția lor și eliminarea scaunului; trebuie administrat în doze mici și doar ocazional, câte 15 ml la adulți, adăugați în 100 ml de apă sau suc de fructe;

• Fructele de pădure – sunt bogate în fibre și antioxidanți; cresc rata digestiei și ajută la curățarea colonului.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse:

1. Dr. David Williams, How to Relieve Constipation Naturally: https://www.drdavidwilliams.com/how-to-relieve-constipation-naturally

2. GI Society, Prunes vs. Psyllium for Reducing Constipation: https://www.badgut.org/information-centre/a-z-digestive-topics/prunes-vs-psyllium/

3. Healthline, How to Use Castor Oil to Relieve Constipation: https://www.healthline.com/health/digestive-health/castor-oil-for-constipation#1

4. Organic Facts, 8 Best Natural Laxatives: https://www.organicfacts.net/natural-laxatives.html

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *