1/2 linguriță SCORȚIȘOARĂ pe zi reduce COLESTEROLUL, TRIGLICERIDELE și GLICEMIA

Aromatizarea băuturilor și a deserturilor cu scorțișoară reprezintă unul din cele mai simple și plăcute mijloace prin care putem beneficia de o protecție mai mare împotriva bolilor cardiovasculare, a diabetului și a complicațiilor asociate.

Potrivit unei recenzii recente, realizate în California, 120 mg – 6 g de scorțișoară pe zi, timp de 4-18 săptămâni, a redus glucoza plasmatică a jeun, trigliceridele, colesterolul total și colesterolul LDL. A crescut totodată nivelurile de colesterol HDL.

O altă recenzie, apărută în 2013, realizată de Universitatea din Toronto, a arătat că această mirodenie scade semificativ tensiunea arterială (sistolică și diastolică) la pacienții cu prediabet și diabet de tip 2.

Efectele sale anti-diabetice au fost confirmate de numeroase studii, realizate pe oameni și pe animale.

1 gram de scorțișoară pe zi influențează în mod pozitiv nivelul de zahăr din sânge la persoanele care au deja diabet de tip 2.

Mai mult decât atât, acest ingredient îmbunătățește sensibilitatea la insulină – un hormon cu un rol important în metabolism, producția de energie și distribuirea de zahăr către celulele.

Reduce inclusiv rezistența la insulină – una din cauzele principale ale sindromului metabolic și diabetului de tip 2.

Această plantă conține un compus care acționează în mod similar insulinei, dar într-un ritm mai lent.

Are capacitatea de a reduce nivelul de zahăr din sânge cu până la 29%. Scade îndeosebi cantitatea de glucoză care ajunge în sânge după o masă.

Pentru a beneficia de aceste efecte, specialiștii recomandă administrarea unei doze de 1-6 grame de scorțișoară pe zi. Acest lucru înseamnă ½ linguriță – 2 lingurițe pe zi.

 

Precauții și contraindicații

Atenție! Există două tipuri de scorțișoară care se găsesc în comerț: Cassia (scorțișoara chinezească) și Ceylon (scorțișoară indiană).

Scorțișoara „adevărată” este cea numită Ceylon. Aceasta se poate procura de la magazinele naturiste.

Cassia, care se vinde în magazinele alimentare, nu poate fi administrată în cantități mari sau în mod regulat, deoarece poate avea efecte negative, îndeosebi la cei cu probleme hepatice.

Acest lucru se datorează faptului că în compoziția ei se găsesc cantități mari de cumarină – o substanță care a fost asociată cu efecte toxice asupra ficatului. Are de asemenea un potențial cancerigen și anticoagulant.

Cassia poate fi folosită în doze mici – maxim ½ linguriță – 2 lingurițe pe zi, dar nu zilnic. În scop medicinal se va folosi doar scorțișoara Ceylon.

Scorțișoara interacționează cu unele medicamente, precum antibiotice, diluanți de sânge, medicamente pentru inimă sau diabet.

Dacă urmați un tratament pentru diabet și luați suplimente cu scorțișoară concomitent, este indicat să monotorizați periodic nivelul de glicemie. Scorțișoara scade nivelul de zahăr din sânge și de aceea poate fi nevoie de o ajustare a medicamentelor.

Este contraindicată persoanelor cu cancer de tip hormonal (precum cancerul mamar), precum și femeilor gravide sau celor care alăptează, și copiilor mici.

Nu trebuie consumată în cantități mari, nici administrată ca atare. Se va dilua cu ceai sau apă, sau se va amesteca în iaurt, miere și alte preparate.

___________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Agenda Ta de Sănătate, Scortisoara – Unul Dintre Cele Mai Sanatoase Ingrediente: https://www.youtube.com/watch?v=U8vRZkq3_6A

2. Robert W. Allen, Emmanuelle Schwartzman, William L. Baker, Craig I. Coleman and Olivia J. Phung, Cinnamon Use in Type 2 Diabetes: An Updated Systematic Review and Meta-Analysis, Ann Fam Med. 2013: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3767714/

3. Farzaneh Hasanzade, Maryam Toliat, Seyyed Ahmad Emami, and Zahra Emamimoghaadam, The Effect of Cinnamon on Glucose of Type II Diabetes Patients, J Tradit Complement Med. 2013: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3924990/

4. Akilen R., Pimlott Z, Tsiami A, Robinson N., Effect of short-term administration of cinnamon on blood pressure in patients with prediabetes and type 2 diabetes, Nutrition. 2013: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23867208

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

2 comentarii

  1. Sa nu uitam scortisoara este foarte toxica . Pentru colesterol, trigliceride, glicemie cel mai bune sunt boabele de mustar, se iau 2-3 lingurite pe zi, 1 dimineata, 1 dupamasa, 1 seara..Am experimentat pe propria-mi persoana.Dupa 5-6 luni , mi-au iesit analizele fffff bune.

  2. Da ! Corect….Personal.folosesc

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.