CARDIACII ar trebuie să consume 2-3 PORTOCALE pe zi

Fructele și legumele proaspete sunt o parte importantă din dieta unei persoane cu probleme cardiace. Asociația Americană a Inimii recomandă opt sau mai multe porții de fructe și legume pe zi.

Acestea sunt bogate în vitamine, minerale și fibre, și sărace în grăsimi și calorii. Consumul unei varietăți cât mai mari de fructe și legume poate ajuta la controlul greutății corporale, a colesterolului și a tensiunii arteriale.

Cele mai bune alegeri sunt morcovii, țelina, sfecla roșie, ceapa roșie și mazărea, portocalele, strugurii, rodiile, merele, bananele, pepenele și fructele de pădure.

Pentru controlul trigliceridelor și al nivelului de zahăr din sânge, fructele trebuie consumate cât mai aproape de starea lor naturală, adică proaspete.

Cele conservate sub formă de compot, suc sau gem, pe care le găsim în magazine, au un adaos mare de zahăr.

____________________________________________________________________________________________________________

Portocalele se numără printre cele mai bune fructe pentru cardiaci. Motivul este conținutul bogat în acid folic natural, potasiu, fibre alimentare, vitamina C și cantități mici de vitamina A, vitamina B6 și altele din grupul B.

Acidul folic, sau vitamina B9, previne tulburările de ritm cardiac (aritmii), împiedică apariția ischemiei cardiace și a aterosclerozei.

Fibrele sunt deosebit de valoroase pentru sănătatea sistemului cardiovascular pentru că ajută la reglarea nivelului colesterolului și a zahărului din sângeTotodată, acestea ajută la o mai bună irigare cu sânge a mușchiului inimiiPotasiul ajută la menținerea tensiunii arteriale sub control.

____________________________________________________________________________________________________________

Pe lângă faptul că stimulează sănătatea inimii, consumul de portocale mărește imunitatea la boli, îmbunătățește funcția digestivă și protejează sistemul respirator.

Cardiacii pot consuma câte 2-3 portocale pe zi, atât în scop profilactic, cât și curativ. Fructele pot fi mâncate ca atare, sau adăugate în salate variate.

____________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Mariana Borloveanu, Cel mai bun tratament pentru cardiaci – portocalele proaspete, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 14, 10 februarie – 10 aprilie 2017, Editura Lumea Credinței, pp. 32-33

2. Better Homes and Gardens, Top 10 Fruits for Your Heart Health: http://www.bhg.com/recipes/healthy/heart-healthy/top-10-fruits-for-your-heart-health/?slideId=031ccccd-d03a-4e89-b516-3830f6272e2c

3. American Heart Association, About Fruits and Vegetables: http://www.heart.org/HEARTORG/HealthyLiving/HealthyEating/Nutrition/About-Fruits-and-Vegetables_UCM_302057_Article.jsp

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

4 comentarii

  1. mi-a placut articolul,acu` dau o fuga pana in livada sa culeg cateva portocale………

  2. Consumul mare de fructe duce la oxidarea glucozei pentru a produce energie, in detrimentul oxidarii grasimii; practic ajutam sa se depuna grasimea si fara a se consuma din ea pentru energia corpului. Propietarul clinicii Hipocrates, din SUA, California, in cadrul conferintei de la Bucuresti, referitor la consumul de fructe, a spus : lasati-o mai moale cu fructele !.
    Fructele este bine a se consuma dimineata pentru a oferi creierului o buna parte din glucoza necesara functionarii lui. Necesarul de glucoza al creierului este de 120 grame .

    Zilnic este bine sa se consume 1-2 portii de fructe si 5-6 portii de legume. Baza hranirii sa fie constituita din legume, zarzavaturi , leguminoase si cereale. in acestea gasim toti nutrientii de care are nevoie organismul uman.
    O portie este echivalentul a 100 de grame.
    Marin Crutescu,
    Raw Vegan

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.