O cură de 2 luni cu VARZĂ stimulează secreția și ESTROGEN și ameliorează simptomele neplăcute ale MENOPAUZEI

Despre varză știm că este foarte bogată în compuși antioxidanți care combat bolile cardiovasculare, diabetul și cancerul.

Studiile recente au identificat 20 de flavonoide și 15 fenoli diferiți în varză, toți înzestrați cu o activitate antioxidantă impresionantă.

Un domeniu în care varza a devenit populară este cel al sănătății gastrointestinale. Sucul de varză crudă este un remediu dovedit pentru tratarea ulcerului stomacal.

Pe lângă proprietățile sale antitumorale, imunostimulatoare, antiinflamatoare, anti-anemice și antioxidante, varza este un aliment valoros în dieta femeilor aflate în perioada de premenopauză sau menopauză.

Consumul de varză reglează răspunsul receptorilor de estrogen – un hormon care începe să scadă pe măsură ce femeile se apropie de vârsta critică.

Deficitul de estrogen creează numeroase neplăceri în plan fizic și mental: menstruații neregulate sau absente, risc crescut de infecții urinare, bufeuri, transpirații nocturne, sensibilitate la nivelul sânilor, schimbări de dispoziție, dureri de cap, agravarea migrenelor, depresie, dificultăți de concentrare, oboseală.

Totodată, diminuarea nivelului de estrogen din corpul femeii cauzează în timp reducerea densității osoase, fapt care poate conduce la subțierea oaselor și la creșterea riscului de fracturi.

Scăderea producției de estrogen poate anunța apropierea menopauzei la femeile care au depășit vârsta de 40 de ani. Această perioadă de tranziție este cunoscută sub numele de perimenopauză.

_________________________________________________________________________________________________________

Consumul zilnic de varză pe o perioadă de 2 luni poate întârzia instalarea menopauzei, iar la femeile care sunt deja la menopauză, varza ameliorează simptomele specifice de nervozitate, valuri de căldură și transpirații abundente.

Mai mult, varza poate încetini procesul de pierdere de masă osoasă și preveni prolapsul uterin.

Varza poate fi consumată crudă, sub formă de salată, câte 200 de grame zilnic, sau sub formă de suc.

Varza murată poate preveni și disconfortul produs de constipație – o altă neplăcere cauzată de menopauză. Varza are efecte regulatoare asupra tranzitului intestinal și anti-balonare, datorate conținutului de probiotice (bacterii bune) și fibre.

Acestea din urmă ajută inclusiv la scăderea colesterolului, curățarea colonului și prevenirea cancerului de colon.

_________________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. The World’s Healthiest Foods, Cabbage: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19

2. Mariana Borloveanu, Un ajutor de preț în perioada menopauzei și în constipații, Leacuri & Rețete Mănăstirești, Nr. 8, 10 februarie – 10 aprilie 2016, Editura Lumea Credinței, p. 17

3. Healthline, What Are the Symptoms of Low Estrogen in Women and How Are They Treated? https://www.healthline.com/health/womens-health/low-estrogen-symptoms

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.