12 alternative naturale la ASPIRINĂ și IBUPROFEN pentru DURERILE ARTICULARE

Durerile articulare acute sau constante sunt debilitante deoarece împiedică buna desfășurare a activităților zilnice, chiar și a sarcinilor celor mai banale sau ușoare.

Ele pot să apară ca urmare a unei boli – precum artrită sau gută, din cauza unei slăbiciuni musculare, a unor entorse sau alte probleme.

Remedii naturiste dureri articulare

Pot afecta orice parte a corpului, însă zonele cele mai vizate sunt genunchii, șoldurile, umerii și brațele. Durerea este principalul simptom, însă pot să apară și umflarea sau rigidizarea articulației și dificultăți de mobilitate.

Majoritatea persoanelor apelează la medicamentele convenționale pentru a scăpa de durere. Pe lângă faptul că sunt foarte scumpe, antiinflamatoarele din farmacii sunt însoțite de efecte secundare, și nu pot fi administrate pe termen lung.

Medicina tradițională ne propune foarte multe remedii naturale simple pentru calmarea durerilor, pe care le putem prepara sau aplica acasă.

Sunt eficiente, mult mai ieftine și mai sigure decât medicamentele sintetice. Deși nu acționează asupra cauzei, reduc durerile și inflamația în mod natural.

Cu toate acestea, în bolile degenerative grave, precum artrita reumatoidă sau osteoartrita, poate fi nevoie de un tratament medicamentos corespunzător.

______________________________________________________________________________________________________

1. Turmeric

Acest condiment este folosit cu precădere în medicina chineză și indiană (ayurveda) pentru tratarea durerilor și umflăturilor. Are efecte antiinflamatoare puternice, și este util în artrita reumatoidă și osteoartrită.

Iată un mod simplu de a-l consuma: adăugați 1 linguriță de pulbere de turmeric și ½ linguriță cu miere într-un pahar cu lapte. Amestecați și beți.

2. Turmeric + ghimbir

Un remediu și mai puternic este fiertura de turmeric și ghimbir. Puneți 2 căni de apă la fiert într-o cratiță. Adăugați 1 lingură de rădăcină de turmeric și 1 lingură de rădăcină de ghimbir. Fierbeți-le 5 minute, apoi strecurați fiertura și îndulciți-o cu 1-2 lingurițe de miere după ce s-a răcorit.

Dacă nu aveți rădăcini de ghimbir și turmeric, folosiți câte ½ linguriță de pulbere de ghimbir și turmeric. Lăsați-le la infuzat în apă clocotită vreme de 15 minute.

Consumați acest lichid între mese. Evitați acest tratament dacă luați medicamente pentru subțierea sângelui.

3. Oțet de mere

Oțetul de mere este bogat în potasiu, care previne depunerile de calciu în articulații, ce poate duce la rigiditate articulară. Conține de asemenea pectină, o fibră care ajută la eliminarea toxinelor din corp, și inclusiv din articulații, care pot provoca dureri.

Adăugați 1 lingură de oțet de mere și 1 lingură de melasă neagră sau miere într-un pahar cu apă. Amestecați și consumați.

La fel de bune sunt și compresele cu oțet. Amestecați 1 litru de apă caldă cu 1-2 linguri de oțet de mere. Înmuiați în această soluție un prosop sau o cârpă curată și stoarceți excesul. Aplicați-o pe articulația dureroasă și fixați-o bine. Lăsați-o să acționeze câteva ore, sau peste noapte.

O altă variantă ar fi să amestecați 1 lingură de oțet de mere cu 1 lingură de ulei de măsline și să aplicați soluția pe locurile dureroase, masând ușor pielea. Faceți acest tratament seara. Lăsați să acționeze peste noapte, apoi clătiți.

4. Ulei de măsline

Puteți folosi doar ulei de măsline simplu. Acesta conține oleocantal, un compus care inhibă producția enzimelor pro-inflamatoare (COX 1 și COX 2).

Masați regiunile dureroase ale corpului cu ulei de măsline extravirgin, de calitate. Lăsați pielea să absoarbă uleiul, apoi clătiți. Aplicați uleiul de 2 ori pe zi.

Adăugați ulei de măsline și în salate. Folosiți-l la gătit. 3 linguri de ulei de măsline pot fi la fel de eficiente ca 1 tabletă de 200 mg de Ibuprofen.

5. Ulei de semințe de in

Acest ulei conține potasiu, magneziu, zinc, vitamine B și proteine. Ameliorează simptomele de artrită reumatoidă, ajută la lubrifierea articulațiilor și reduce rigiditatea și durerea. con Se pot lua câte 2-3 linguri pe zi, timp de 1 lună.

6. Ulei de cocos

Și acest ulei ajută la reducerea durerilor articulațiilor, datorită conținutului de acizi grași, care lubrifiază articulațiile și ameliorează durerea.

Încălziți uleiul și aplicați-l pe articulațiile dureroase, masând ușor câteva minute. Lăsați-l să se usuce, fără să mai clătiți cu apă. se absoarbe foarte bine în piele.

7. Sare amară

Sărurile Epsom (sare amară) conțin sulfat de magneziu, care ajută la relaxarea mușchilor și a terminațiilor nervoase. Totodată, au efecte remineralizante asupra oaselor.

Puneți 2 căni de sare amară în cada cu apă caldă. Amestecați să se dizolve bine și faceți o baie de cel puțin 15 minute. Se pot face și băi locale.

8. Urzică

Frunzele de urzică reduc senzația de durere prin faptul că interacționează cu semnalele de durere care sunt trimise către creier. Totodată, urzica este bogată în bor – un mineral deosebit de important pentru sănătatea oaselor și articulațiilor.

Beți zilnic ceai de urzică, dacă nu luați medicamente pentru subțierea sângelui (anticoagulante), medicamente pentru hipertensiunea arterială, diabet sau alte boli de inimă.

Încercați și compresele cu urzică. Frunzele proaspete se zdrobesc și se aplică pe locurile afectate. Se fixează și se lasă să acționeze 10 minute.

9. Scoarță de salcie albă

Această plantă conține compuși antioxidanți, antiseptici, antiinflamatori și imunostimulatori care îmbunătățesc funcția articulațiilor.

Scoarța de salcie conține salicină, un compus analgezic cu efecte asemănătoare aspirinei sau ibuprofenului în reducerea durerilor.

Puneți 1 cană de apă la fiert. Adăugați 1 linguriță de scoarță de salcie măcinată prin râșnița de cafea și lăsați-o să fiarbă 10-15 minute, apoi infuzați încă 20-30 de minute. Strecurați și îndulciți cu miere.

Beți acest ceai de 2 ori pe zi.

10. Brusture

Rădăcina de brusture este un remediu tradițional pentru dureri și detoxifiere în India, Europa și China. Conține acizi grași esențiali cu steroli și taninuri care au proprietăți antiinflamatoare.

Beți 3-4 căni de ceai de brusture pe zi. Se folosește 1 linguriță de rădăcină proaspătă mărunțită de brusture la 1 cană cu apă. Se fierbe 10-15 minute, se strecoară și se bea cald. Se poate folosi și rădăcină uscată de brusture, 2 lingurițe la 1 cană cu apă.

11. Păpădie

Și această plantă conține acizi grași care stimulează producția de prostaglandine, substanțe care reglează răspunsurile imune și suprimă inflamația.

Frunzele de păpădie se pot consuma sub formă de salate, sau ceai. Se pun 3 linguri de frunze proaspete la infuzat într-o cană de apă clocotită. Se beau 2 căni de ceai pe zi.

12. Usturoi

Datorită conținutului de sulf, usturoiul atenuează durerea și inflamația articulațiilor. Este de asemenea bogat în seleniu, un mineral cu efecte anti-reumatice. Consumați câte 2-3 căței de usturoi crud pe zi.

Sau încercați acest remediu: puneți 2 linguri de ulei de muștar într-o cratiță/tigaie. Adăugați 2 căței de usturoi mărunțiți și amestecați. După ce a devenit maro, luați vasul de pe foc și strecurați uleiul.

Masați articulațiile care dor cu acest ulei, apoi lăsați-l să acționeze 3-4 ore și clătiți cu apă.

______________________________________________________________________________________________________

Atenție, informați-vă cu privire la contraindicațiile pe care aceste remedii le au, înainte de a le utiliza în scop terapeutic. Cereți întotdeauna sfatul medicului înainte de a începe un tratament naturist, oricât de inofensiv al părea. Unele alimente și plante pot interacționa cu unele medicamente pe care le luați. 

______________________________________________________________________________________________________

Sursă: Home Remedies for Life, Joint Pain: http://homeremediesforlife.com/joint-pain/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.