TINCTURĂ pentru STRES și ANXIETATE

Bunăstarea noastră sufletească nu ar trebui să depindă de evenimentele care se petrec în viața noastră, nici de starea vremii sau de alți factori exteriori.

Stresul, anxietatea, insomnia, depresiile și incapacitatea de a gând clar și optimism au la bază grijile excesive, lipsa de credință și îndepărtarea noastră de Dumnezeu – adevărata sursă de pace, bucurie și sănătate sufletească și trupească.

Pe lângă abordarea duhovnicească – menită să aducă o reabilitare pe plan spiritual, putem apela și la ajutorul plantelor medicinale.

Chiar dacă ele nu pot aduce adevărata pace în viața noastră, ne putem bucura de proprietățile lor calmante și sedative naturale, lipsite de efecte secundare.

Pare greu de crezut că niște plante banale au capacitatea de a reda tonusul psihic și fizicȘtiința modernă a început să confirme abia recent beneficiile plantelor utilizate în medicina populară de mii de ani pentru diverse afecțiuni.

De exemplu, unele studii au arătat că pasiflora (floarea-pasiunii) – o plantă folosită tradițional pentru tratarea anxietății, este la fel de eficientă ca și medicamentul Oxazepam (un anxiolotic sintetic), și nu are efecte secundare.

Din aceeași categorie de plante calmante fac parte și lavanda, mușețelul, valeriana, hameiul și ovăzul. Efectele lor nu se văd imediat, ci în timp.

Spre deosebire de calmantele de sinteză, plantele nu aduc o simplă ameliorare a simptomelor, ci o vindecare profundă a corpului.

Cele mai bune alegeri sunt:

– talpa-gâștei (Leonardus cardiaca)
– verbina albastră (Verbena hastata)
– busuiocul sfânt /tulsi (Ocimum sanctum)
– floarea-pasiunii (Passiflora incarnata)
– boabe măcinate de ovăz (Avena sativa)

Puteți folosi o singură plantă sau o combinație de 2 sau mai multe plante, în proporții egale. Fiecare persoană reacționează diferit la un tratament considerat eficient, de aceea este indicat să experimentați pentru a descoperi planta sau combinațiile care vă priesc cel mai bine.

Plantele pot fi proaspete sau uscate. Dacă nu aveți voie să consumați alcool, puteți opta pentru o tinctură pe bază de glicerină.

______________________________________________________________________________________________________

Umpleți un borcan de 500-600 g cu plante, fără să le îndesați. Turnați suficient alcool (votcă de cel puțin 80 de grade sau brandy) cât să acopere complet material vegetal.

Închideți borcanul ermetic (așezând o hârtie de copt sub capac) și agitați-l de câteva ori. Mai adăugați alcool dacă este nevoie. Etichetați și lăsați plantele la macerat 4-6 săptămâni.

Strecurați tinctura în sticluțe închise la culoare, preferabil cu dop picurător.

Începeți cu o doză mai mică – ½ pipetă, pusă pe limbă sau adăugată într-o jumătate de pahar cu apă, de 3 ori pe zi. Doza se poate crește treptat până la 2 pipete, de 4 ori pe zi, după nevoie.

Atenție! Cereți sfatul medicului înainte de a încerca un nou tratament naturist, pentru a fi siguri că plantele pe care intenționați să le utilizați nu au interacțiuni cu unele medicamente pe care le luați.

______________________________________________________________________________________________________

Sursă: SEEKING JOYFUL SIMPLICITY, HOW TO MAKE A STRESS RELIEF TINCTURE – STRESS RELIEVING HERBS: http://seekingjoyfulsimplicity.com/make-your-own-stress-relief-tincture/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.