CIREȘELE au proprietăți ANTICANCERIGENE, ANTIINFLAMATOARE și ANTI-ÎMBĂTRÂNIRE

Cireșele ameliorează durerile, pun frână procesului de îmbătrânire prematură și susțin longevitatea.

Aceste fructe cărnoase și dulci au un conținut caloric scăzut. Sunt în schimb o sursă foarte bună de vitamine, minerale, fibre, antioxidanți și mulți ați fitonutrienți importanți pentru sănătatea noastră.

Culoarea lor roșie este dată de antioxidanții polifenolici cunoscuți sub numele de antociani (glicozide). Acești pigmenți (care pot fi și de culoare albastră) se găsesc în numeroase fructe și legume, îndeosebi în coajă.

Studiile au arătat că antocianii din cireșe acționează asemenea medicamentelor antiinflamatoare, prin faptul că blochează acțiunea enzimelor COX1 și COX2. Din acest motiv sunt utile în crizele dureroase de gută, artrită, fibromialgie și leziuni sportive.

Un alt antioxidant important pe care cireșele îl conțin este melatonina. Aceasta trece ușor de bariera de sânge a creierului și produce efecte calmante asupra neuronilor și a sistemului nervosPentru acesta sunt benefice în stări de iritabilitate, nevrozădureri de cap și insomnie.

____________________________________________________________________________________________________

Proprietățile anticancerigene ale cireșelor se datorează în mod deosebit unui flavonoid puternic numit quertitrină. Acesta luptă împotriva tuturor celulelor canceroase din corp.

Cireșele mai conțin un compus anti-carcinogen și anti-mutagen: acidul elagic. Cercetătorii vorbesc și despre alcoolul perililic (POH), un monoterpen care reduce incidența tuturor tipurilor de cancer.

Acest compus, regăsit și în uleiurile esențiale de lavandă și mentă, oprește creșterea celulelor maligne lipsindu-le de proteinele de care acestea au nevoie pentru a se dezvolta.

Datorită conținutului de potasiu și a proprietăților antiinflamatoare și antioxidante, cireșele contribuie la reglarea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale și ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare.

Potrivit Herbwisdom, cercetările au arătat că un pahar de suc de cireșe pe zi echivalează cu beneficiile oferite de 23 de porții de fructe și legume. Aceeași cantitate de suc de cireșe ne poate oferi mai mulți antioxidanți decât 5 porții de tomate, morcovi, mazăre, pepene verde și banane.

Deși sunt foarte sănătoase și bogate în compuși benefici, nu trebuie consumate în exces deoarece au o concentrație ridicată de zahăr

____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Nutrition and You, Cherry fruit nutrition facts: http://www.nutrition-and-you.com/cherry-fruit.html

2. Thomas C Chen, Clovis O Da Fonseca and Axel H Schönthal, Preclinical development and clinical use of perillyl alcohol for chemoprevention and cancer therapy, Am J Cancer Res. 2015: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4497427/

3. Mercola, The Top Six Reasons Why Cherries Are Naturally Good for You: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2004/01/17/cherries-health.aspx

4. Herbwisdom, Cherries Health Benefits: http://www.herbwisdom.com/herb-cherry.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.