Mâncați SPANAC – întărește mușchiul INIMII și previne accidentele vasculare cerebrale!

Spanacul este una din cele mai importante alimente în curele de primăvară pentru detoxifierea și fortificarea organismului.

Consumul de spanac este important pentru sănătatea ochilor și a inimii, dar și pentru prevenirea cancerului.

Spanac

În una din cărțile academicianului Ovidiu Bojor sunt citate efecte tonice cardiace ale spanacului. Acesta stimulează activitatea inimii, are proprietăți ușor hipotensive (scade tensiunea arterială crescută) și întărește miocardul.

Datorită conținutului de vitamina C și beta-caroten, spanacul împiedică acumularea colesterolului oxidat în pereții vaselor de sânge.

Spanacul are de asemenea o cantitate generoasă de acid folic (vitamina B9), un nutrient important pentru sănătatea cardiovasculară. Împreună cu vitamina B6 și betaina contribuie la scăderea nivelurilor de homocisteină din sânge.

Hiperhomocisteinemia (creșterea nivelului de homocisteină) a fost un asociată cu un risc mare de afecțiuni cardiovasculare și nu numai:

– boli coronariene
– ateroscleroză
– tromboză venoasă
– accident vascular cerebral
– precum și cu complicații ale sarcinii la femei
– osteoporoză
– declin cognitiv asociat cu vârsta

Studiile au arătat că acidul folic îmbunătățește funcția vaselor de rezistență la persoanele cu un nivel crescut de homocisteină.

Magneziul și potasiul din spanac sunt două minerale cu implicații importante în sănătatea cardiovasculară. Ambele ajută la scăderea tensiunii arteriale și prevenirea accidentelor vasculare cerebrale (ACV).

Spanacul conține de asemenea Omega-3. Acești acizi grași esențiali combat inflamațiile interne – una din cauzele principale ale afecțiunilor cardiovasculare și a altor boli cronice.

Luteina, un antioxidant prezent din abundență în spanac ajută la scăderea riscului de ateroscleroză, atac de cord, ACV și alte boli de inimă.

Totodată, proteinele pe care acesta le conține favorizează scăderea colesterolului și ajută la curățarea vaselor de sânge de depozitele de grăsimi.

____________________________________________________________________________________________________

Spanacul poate fi consumat crud sau gătit, adăugat în salate, în sandviciuri, supe, ciorbe, rulade, sucuri, sosuri, paste, omlete, pizza sau alte mâncăruri preparate.

Asociat cu avocado, roșii, usturoi și câteva nuci, spanacul devine un aliment mult mai hrănitor și benefic pentru sănătatea inimii noastre.

Atenție, spanacul este contraindicat persoanelor cu litiază oxalică, artrită, reumatism și gută, din cauza conținutului de oxalați. 

____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu, Spanacul, Sănătate prin Semințe, Legume și Fructe, Editura Fiat Lux, pp. 107-108

2. Synevo, Hemocisteina: https://www.synevo.ro/homocisteina/

3. Super Foods, Spinach and Heart Disease: http://superfoodsrx.com/healthyliving/spinach-heart-health/

4. Well Being Secrets, 34 Science-Backed Health Benefits of Spinach: http://www.well-beingsecrets.com/spinach-health-benefits/#Atherosclerosis_and_Strokes

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.