3 NUCI pe zi întăresc MEMORIA și VASELE de SÂNGE

O doză mică de nuci în fiecare zi poate aduce beneficii majore sănătății, îndeosebi creierului și sistemului cardiovascular.

Nu este o coincidență faptul că nucile seamănă foarte mult cu textura creierului uman și forma inimii. Aceste fructe oleaginoase îmbunătățesc funcția arterelor și a creierului.

Nucile îmbunătățesc funcția arterelor si funcțiile cognitive

Studiile au arătat că datorită faptului că ajută la relaxarea și dilatarea vaselor de sânge, o porție de nuci pe săptămână poate reduce riscul de deces din cauza unei boli cardiovasculare cu 50%.

Nucile subțiază sângele și scad riscul formării de cheaguri. Acest lucru este benefic îndeosebi pentru persoanele cu vâscozitate sangvină ridicată.

Totodată, nucile scad nivelul colesterolului LDL, protejează arterele de daunele radicalilor liberi, previn ateroscleroza și scad riscul unui atac de cord, accident vascular cerebral sau diabet.

Persoanele cu o funcție arterială bună au o rată mai bună de supraviețuire în cazul unui eveniment cardiac spre deosebire de cei cu o funcție arterială afectată.

Alte studii au arătat că nucile scad tensiunea arterială în condiții de stres.

________________________________________________________________________________________________________

Dr. Penny Kris-Etherton, profesor de nutriție la Universitatea de Stat din Pennsylvania susține că doar o mână de nuci pe zi reduce semnificativ riscul de boli cardiovasculare. Aceleași beneficii pot fi obținute și prin consumul uleiului de nucă.

Nucile au efecte tonice vasculare dar și cerebrale. Beneficiile consumului de nuci sunt bine cunoscute și în lumea monahală. Ieromonahul Dometian de la Mănăstirea Colilia spune că nucile cresc energia, îmbunătățesc memoria și reduc durerile de cap.

Majoritatea beneficiilor pe care nucile le au se datorează conținutului de Omega-3 și a altor compuși neuroprotectori, precum vitamina E, acid galic, melatonină, acid folic (vitamina B9), polifenoli și fibre.

Datorită conținutului bogat în DHA – un tip de acid gras Omega-3, nucile protejează creierul noilor-născuți, îmbunătățesc performanța cognitivă la adulți, previn și chiar ameliorează declinul cognitiv la vârstnici.

__________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Natural Blood Thinners, Blood Thinning Benefits of Walnuts for Healthy Heart and Arteries: http://naturalbloodthinners.org/blood-thinning-benefits-of-walnuts/

2. Daily Mail, Could eating WALNUTS be the key to good heart health? http://www.dailymail.co.uk/health/article-2322049/Could-eating-WALNUTS-key-cutting-cholesterol.html

3. Leacuri & Retete Manastiresti nr. 13/decembrie 2016 – februarie 2017, Consumatorii de nuci nu fac accidente vasculare, p. 17

4. Nutrition Facts, Do Walnuts Really Improve Artery Function? https://nutritionfacts.org/2015/08/13/how-walnuts-can-improve-artery-function/

5. Green Med Info, Why Walnut Resembles the Brain It Nourishes: http://www.greenmedinfo.com/blog/why-walnut-resembles-brain-it-nourishes

6. Brain HQ, Going Nuts for Brain Health: https://www.brainhq.com/brain-resources/brain-healthy-foods-nutrition/nuts-brain-health

7. LIVE SCIENCE, Daily Dose of Walnuts Linked to Health Improvements: http://www.livescience.com/52895-walnuts-linked-health-improvements.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.