O BANANĂ pe zi dă ENERGIE, previne INFARCTUL, NERVOZITATEA, DEPRESIA, ANEMIA, ULCERUL și multe alte boli

Bananele sunt probabil cele mai iubite fructe, datorită texturii lor cremoase și consistente și dulceții aromate. Dincolo de faptul că sunt atât de delicioase, bananele au efecte nutritive și energizante.

Sunt bogate în vitamina B6, vitamina C, cupru, mangan, potasiu, magneziu, fibre, catechine, dopamină, luteină, zeaxantină, beta- și alfa-caroten.

Datorită conținutului bogat în fibre și zaharuri naturale (sucroză, fructoză și glucoză), bananele cresc nivelul de energie al corpului. 

Bananele sunt deopotrivă energizante și calmante. Întrucât sunt o sursă foarte bună de vitamina B6 și magneziu, bananele acționează benefic asupra sistemului nervos.

Persoanele depresive trebuie de asemenea să consume cu regularitate banane, deoarece acestea conțin triptofan, un aminoacid care se transformă în corp în serotonină – un neurotransmițător care îmbunătățește starea de spirit.

Este un lucru cunoscut în mănăstiri faptul că bananele protejează inima. Călugării din vechime consumau o banană pe zi pentru scăderea riscului unui infarct.

O singură banană ne poate oferi 467 mg de potasiu – un mineral important pentru controlul ritmului cardiac și a tensiunii arteriale – și doar 1 mg de sodiu.

Studiile științifice au demonstrat că dietele bogate în potasiu scad tensiunea arterială și reduc riscul bolilor cardiovasculare.

Potasiul din banane ajută inclusiv la stimularea funcțiilor cognitive, îndeosebi a memoriei. Pentru a îmbunătăți efectele cardioprotectoare și neuroprotectoare ale bananelor, acestea pot fi asociate la masă cu miez de nucă.

O banană medie conține 28% din doza zilnică necesară de vitamina B6, care previne boala arterială coronariană. Magneziul din banane protejează inima și întărește oasele.

Bananele sunt recomandate și în anemie, deoarece conțin fier, care ajută la creșterea nivelului de hemoglobină, cupru – care menține producția de celule roșii de sânge, și vitamina B6.

Cura cu banane este renumită în rândul persoanelor care suferă de ulcer sau gastrită. Aceste fructe reduc excesul de aciditate din stomac care provoacă iritații și dureri.

Trebuie de asemenea menționat că bananele favorizează producerea de bacterii intestinale bune (probiotice), care ne apără de bacteriile nocive (E. coli, Salmonela), și îmbunătățesc absorbția nutrienților. Totodată, consumul de banane este indicat și celor care se confruntă cu probleme de constipație.

Datorită fibrelor conținute, bananele îmbunătățesc digestia și sănătatea colonului, reglează tranzitul intestinal, măresc senzația de sațietate după mese, reduc rezistența la insulină și scad nivelul zahărului din sânge după mese.

_____________________________________________________________________________________________________

Surse bibliografice:

1. Leacuri & Rețete Mănăstirești, Editura Lumea Credinței, Nr. 14, 10 februarie-10 aprilie 2017, p. 16: http://www.lumeacredintei.com/wp-content/uploads/2017/02/LRM-14-selectie3.pdf

2. Authority Nutrition, Bananas: Good or Bad? https://authoritynutrition.com/bananas-good-or-bad/

3. Mercola, What Are Bananas Good For? http://foodfacts.mercola.com/banana.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Până acum era un măr pe zi!!!!!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.