O porție de AFINE dimineața menține CREIERUL activ și previne starea de MOLEȘEALĂ de la amiază

Afinele sunt renumite pentru proprietățile lor antioxidante puternice și pentru efectele tonice și protectoare asupra funcțiilor cerebrale.

Studiile recente au arătat că alimentele bogate în antioxidanți ar putea mări capacitatea de funcționare a creierului în timpul examenelor.

Afinele Îmbunătățesc Funcțiile Creierului

O nouă cercetare a arătat că 200 g de afine la micul-dejun îmbunătățește concentrarea și memoria, iar efectele se mențin pe o durată de 5 ore.

La acest studiu au participat 40 de voluntari tineri (18-30 de ani) și 40 de voluntari cu vârsta de peste 65 de ani, care au fost împărțiți în două grupuri.

Participanții din grupul de intervenție au primit un mic-dejun obișnuit – pâine prăjită cu marmeladă, iar pe la jumătate dimineții, au primit un smoothie făcut din 200 g de afine.

La o oră după consumul băuturii cu afine, voluntarii au efectuat teste mentale la calculator de 45 de minute. 5 ore mai târziu, au repetat aceleași testele.

__________________________________________________________________________________________________

Rezultatele au arătat că participanții care au consumat afine dimineața s-au descurcat mai bine la testele mentale la amiază, și au avut o capacitate mai mare de concentrare pe parcursul zilei, comparativ cu participanții care au primit o băutură alternativă.

Autorul studiului, dr. Jeremy Spencer de la Universitatea Reading, a spus că după o oră, nu au existat diferențe mari la testele de atenție. Însă după 5 ore, voluntarii care nu au primit smoothie de afine au avut o scădere a performanței de 15-20%.

Rezultatele acestui studiu sugerează că persoanele care au de dat examene sau depun eforturi intelectuale mari, își pot întări capacitatea mentală consumând afine sau alte alimente bogate în antioxidanți.

__________________________________________________________________________________________________

Oamenii de știință britanici atribuie aceste efecte extraordinare ale afinelor asupra creierului conținutului de antioxidanți. Acești compuși stimulează fluxul de sânge și oxigen la nivelul creierului și în consecință mențin creierul activ.

Principalii antioxidanți din afine sunt flavonoidele. Studiile anterioare au arătat și alte alimente bogate în flavonoide care îmbunătățesc funcțiile cognitive, precum căpșunile, zmeura și cacao.

Flavonoidele din fructele de pădure activează o enzimă din corp numită enos, care crește circulația și oxigenul din creier. Fără această stimularea, creierul obosește pe parcursul zilei și are probleme de concentrare.

Pe lângă flavonoide, afinele conțin și alți antioxidanți puternici, precum resveratrol, antocianini, proantocianidine și taninuri.

Studiile au asociat consumul de afine cu prevenirea cancerului, a bolilor de inimă, a obezității, a bolilor degenerative și a demenței.

__________________________________________________________________________________________________

Sursă: Daily Mail, A bowl of blueberries keeps the brain active in the afternoon: http://www.dailymail.co.uk/health/article-1212579/A-bowl-blueberries-day-keeps-brain-active-afternoon.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.