Iată ce se întâmplă în corpul nostru după ce mâncăm BROCCOLI

Broccoli este un aliment cu un impact extraordinar asupra sănătății noastre. Conține compuși bioactivi cu efecte antioxidante puternice: carotenoide, glucozinolați, vitamina C și acid folic.

Cercetătorii italieni de la Universitatea din Milano au testat efectele consumului de broccoli pe un grup de fumători cu niveluri mari de stres oxidativ și daune la nivelul ADN-ului.

Aceștia au primit 250 mg de broccoli preparat la aburi, iar cercetătorii au urmărit efectele în următoarele 24 de ore. Iată ce au arătat rezultatele:

După 3 ore:

– nivelul de vitamina C din sânge a crescut cu 35%
– nivelul de vitamina B9 (acid folic) din sânge a crescut cu 70%

După 6 ore:

– nivelul de beta-caroten din sânge a crescut cu 8%
– sistemul de apărare antioxidant al corpului (glutation S-transferază) a fost activat

După 24 de ore

– a scăzut semnificativ nivelul de stres oxidativ (H2 O2) – indus de deteriorarea ADN-ului (-18%)

O singură porție de broccoli a crescut nivelul plasmatic al antioxidanților și a îmbunătățit rezistența la daunele ADN-ului cauzate de stresul oxidativ la fumătorii sănătoși.

____________________________________________________________________________________________________

Rezultatele acestui studiu pot fi surprinzătoare pentru cei care nu cunosc valoarea nutrițională și terapeutică a legumelor crucifere. Faima acestei legume este pe deplin justificată de proprietățile sale antioxidante, anticancerigene și detoxifiante remarcabile.

Pe lângă faptul că „virează” în sânge o diversitate de substanțe nutritive, broccoli activează apărarea naturală a organismului împotriva deteriorării ADN-ului și a bolilor. Aceste efecte persistă în corp timp de 24 de ore de la consum.

Mai mult, studiile au arătat că broccoli conține 3 compuși (glucorafanina, gluconasturtiana și glucobrasicina) cu efecte detoxifiante și stimulatoare asupra proceselor naturale de detoxifierea a organismului: activarea, neutralizarea și eliminarea substanțelor toxice.

Cercetătorii de la John Hopkins Bloomerg School of Public Health au descoperit că această legumă combate inclusiv poluanții/contaminanții din aer, din apă și din alimente.

Alte alimente care sprijină fazele de detoxifiere ale organismului sunt: usturoiul, fructele, semințele, alimentele verzi, cerealele și citricele.

____________________________________________________________________________________________________

Numeroase studii epidemiologice au arătat o asociere inversă între consumul de legume crucifere (broccoli, varză, conopidă, ridichi) și riscul mai multor tipuri de cancer: mamar, pulmonar, gastric, vezical, endometrial, colo-rectal și de prostată.

____________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Riso P., Del Bo’ C, Vendrame S, Brusamolino A, Martini D, Bonacina G, Porrini M., Modulation of plasma antioxidant levels, glutathione S-transferase activity and DNA damage in smokers following a single portion of broccoli: a pilot study, J Sci Food Agric. 2014 Feb;94(3):522-8. doi: 10.1002/jsfa.6283. Epub 2013 Jul 22: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23872866

2. Kim MK1, Park JH., Conference on “Multidisciplinary approaches to nutritional problems”, Symposium on “Nutrition and health”, Cruciferous vegetable intake and the risk of human cancer: epidemiological evidence, Proc Nutr Soc. 2009 Feb;68(1):103-10. doi: 10.1017/S0029665108008884. Epub 2008 Dec 8: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19061536

3. Natural Health 365, Why broccoli is important for optimal detoxification: http://www.naturalhealth365.com/detoxification-benefits-of-broccoli-1772.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.