Mâncați mai multe FRUCTE și LEGUME și vă veți simți mai „fericiți” în doar 2 săptămâni (studiu)

Fructele și legumele ocupă un loc central în orice dietă sănătoasă. Consumul regulat de fructe, legume și cereale integrale a fost asociat cu un risc mai mic de boli cronice: obezitate, boli cardiovasculare, diabet de tip 2, accident vascular cerebral, unele tipuri de cancer.

Creșterea consumului de fructe și legume ne poate aduce beneficii majore nu doar la nivelul sănătății fizice, cât și la nivel mental.

Fructele și Legumele Îmbunătățesc Starea de Spirit

Cercetătorii au descoperit de curând că fructele și legumele stimulează buna dispoziție. Aceste îmbunătățiri de ordin psihologic pot fi dobândite în doar 2 săptămâni.

Dr. Tamlin Conner de la Universitatea din Otago, Noua Zeelandă – Departamentul de Psihologie, împreună cu colegii săi, au realizat un studiu pe 171 de adulți tineri, studenți cu vârsta cuprinsă în 18 și 25 de ani.

Aceștia au fost împărățiți în 2 grupuri. Un grup a continuat cu dieta obișnuită, iar celălalt grup a primit câte 2 porții de fructe și legume în plus pe zi: morcovi, mere, kiwi și portocale.

La începutul și la finalul studiului, participanții au completat chestionare psihologice menite să măsoare starea de spirit (dispoziția), vitalitatea, motivația, simptomele de depresie și anxietate și alți determinanți ai sănătății mentale și ai stării de bine.

Participanții care au mâncat mai multe porții de fructe și legume au declarat după 2 săptămâni că s-au simțit mai motivați și mai energici. Aceștia au raportat o creștere notabilă a vitalității.

Autorii acestui studiu susțin că rezultatele obținute indică faptul că prin consumul mai multor fructe și legume se poate crește bunăstarea psihologică. Rezultatele acestui studiu au fost publicate în Jurnalul PLOS One.

Un alt studiu amplu, realizat pe 12.000 de persoane, publicat în anul 2016 în American Journal of Public Health, a arătat că adaosul de 8 porții de fructe și legume pe zi au crescut nivelul de „fericire” la persoanele care nu mâncau deloc fructe și legume.

Îmbunătățirile în ceea ce privește satisfacția în viață au apărut în decursul a 2 ani și a fost comparată cu trecerea de la statutul de șomer la statutul de angajat.

Verdețurile, fructele de pădure, ardeii grași roșii și galbeni sunt cele mai bune alegeri pentru îmbunătățirea stării de spirit.

_______________________________________________________________________________________________

Centrele Pentru Controlul și Prevenția Bolilor recomandă între 250 g și 370 g de fructe pe zi și între 300 g și 450 g de legume pe zi. 200 g de fructe echivalează cu 1 portocală mare, iar 200 g de legume cu 1 ardei gras mare.

Statisticile arată însă că există o diferență uriașă între consumul mediu de fructe și legume și cantitatea recomandată de experții în sănătate. În America, doar 1 din 4 persoane îndeplinește aceste recomandări.

_______________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Liu RH, Health-promoting components of fruits and vegetables in the diet: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23674808

2. Medical News Today, Eating more fruits, vegetables boosts psychological well-being in just 2 weeks: http://www.medicalnewstoday.com/articles/315781.php

3. Redzo Mujcic and Andrew J.Oswald, Evolution of Well-Being and Happiness After Increases in Consumption of Fruit and Vegetables, American Journal of Public Health: August 2016, Vol. 106, No. 8, pp. 1504-1510

4. Psychology Today, How Many Fruits and Vegetables to Eat to Boost Your Mood? https://www.psychologytoday.com/blog/urban-survival/201608/how-many-fruits-and-vegetables-eat-boost-your-mood

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.