MORCOVII împiedică absorbția COLESTEROLULUI în corp

Consumul de fructe și legume are efecte protectoare extraordinare asupra sistemului cardiovascular. Acestea nu conțin colesterol și sunt bogate în fibre, antioxidanți (carotenoizi, polifenoli) și vitamina C.

Fibrele sunt foarte importante în dieta unei persoane cu un nivel crescut de colesterol deoarece acestea se leagă de acizii biliari compuși din colesterol în tractul digestiv și ajută la eliminarea lor sub formă de deșeuri.

Morcovi

Un studiu a arătat că morcovii consumați zilnic, timp de 3 săptămâni, au modificat absorbția colesterolului și au crescut apărarea antioxidantă. Potrivit USDA, 2 morcovi pe zi ajută la scăderea colesterolului cu 20%.

Cercetătorii francezi au investigat efectele consumului de morcov asupra metabolismului și a statusului antioxidant. Șobolanii care au consumat morcovi au avut o reducere semnificativă a colesterolului și trigliceridelor din ficatTotodată, consumul de morcovi a redus absorbția colesterolului și a îmbunătățit statusul antioxidant.

Un studiu realizat la Institutul de Cercetare Farmacologică din Italia a arătat că participanții care au consumat cea mai mare cantitate de morcovi au avut un risc de atac de cord cu 33% mai mic comparativ cu cei care au consumat mai puțini morcovi.

Potrivit American Journal of Clinical Nutrition, dietele bogate în carotenoizi sunt asociate cu un risc mai mic de boli de inimă.

Profesorul Ovidiu Bojor citează rezultatele recente ale unor studii care au arătat că morcovii au efecte vasodilatatoare la nivel coronarian.

Potasiul din morcov relaxează tensiunea din vasele de sânge și artere, îmbunătățește circulația și reduce tensiunea arterială, prevenind astfel ateroscleroza, accidentele vasculare cerebrale și atacurile de cord.

Un alt compus regăsit în morcovi, numit cumarină, a demonstrat efecte hipotensive și cardioprotectoare.

Totodată, morcovii au o acțiune hipoglicemiantă și asemănătoare insulinei, motiv pentru care sunt recomandați în dieta diabeticilor.

Dieta unei persoane care urmărește scăderea colesterolului trebuie să fie compusă din 60% legume crude și sucuri naturale. Pe lângă morcovi, se pot consuma și alte alimente care reduc riscul bolilor cardiovasculare și a aterosclerozei: sfeclă roșie, țelină, spanac, roșii, varză, ardei, ceapă, usturoi, praz, mărar, pătrunjel, suc de lămâie.

___________________________________________________________________________________________________

Bibliografie:

1. Ovidu Bojor, Catrinel Perianu, Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe, p. 87

2. Nicolle C, Cardinault N, Aprikian O, Busserolles J, Grolier P, Rock E, Demigné C, Mazur A, Scalbert A, Amouroux P, Rémésy C, Effect of carrot intake on cholesterol metabolism and on antioxidant status in cholesterol-fed rat: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14569406

3. Constantin Milică, Medicină Naturistă – Tainele Sănătății, Tinereții și Frumuseții, Vol. 1, 2003, Editura Doxologia, p. 53

4. Well-Being Secrets, 23 Science-Backed Health Benefits of Carrots: 23 Science-Backed Health Benefits of Carrots

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.