IAURT cu SEMINȚE de IN – o combinație care scade COLESTEROLUL și îmbunătățește sănătatea CARDIOVASCULARĂ

Acest studiu a fost realizat pe un număr mare (7.169) de femei și bărbați din Spania cu un risc crescut de boli cardiovasculare, care au fost implicați într-un experiment mai amplu între anii 2003-2009, numit Prevención con Dieta Mediterránea (PREDMIED).

PREDMIED este cel mai mare și poate cel mai valoros studiu clinic prospectiv realizat vreodată pe efectele unei diete de tip mediteranean asupra bolilor cardiovasculare.

Iaurt cu Semințe de In Pentru Colesterol

Studiul de față a analizat legătura dintre consumul de iaurt și lignani și factorii de risc cardiovascular la persoanele vârstnice. Cercetătorii au investigat nivelul colesterolului, al trigliceridelor al glucozei și al tensiunii arteriale, indicele de masă corporală, greutatea corporală și circumferința taliei.

Lignanii sunt polifenoli regăsiți în plante. Semințele de in conțin cele mai mari cantități de precursori de lignani, deși aceștia se găsesc și în alte tipuri de semințe (semințe de susan), în fructe (mai ales în fructele de pădure), legume și cereale integrale.

Atunci când consumăm alimente bogate în precursori de lignani, bacteriile din intestin transformă acești lignani din plante în lignani umani (enterolignani), precum enterodiol și enterolactonă. Acești compuși au o oarecare activitate estrogenică.

Este primul studiu care a arătat efectele benefice ale asocierii dintre iaurt și lignani. Consumate separat, iaurtul și lignanii sunt benefice sănătății, însă cercetătorii au constatat că dacă acestea sunt consumate împreună, efectele pozitive asupra sistemului cardiovascular sunt mult mai mari.

Participanții care au consumat iaurt și lignani au avut niveluri mai mici de colesterol total și colesterol LDL. Pe de altă parte, cei care au consumat iaurt și lignani în cantități mai mici au avut un indice de masă corporală și o greutate corporală mai mare.

Unele studii au arătat că lignanii pot ajuta la prevenirea cancerelor hormonale, a osteoporozei și a bolilor cardiovasculare, însă rezultatele au fost conflictuale și neclare.

Surse articol:
1. http://www.andjrnl.org/article/S2212-2672(16)31394-6/fulltext
2. http://lpi.oregonstate.edu/mic/dietary-factors/phytochemicals/lignans
3. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/11/02/lignans-save-lives.aspx
4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17943494

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

    Adaugă comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.