Beți SUC de MORCOVI în fiecare zi! Protejează INIMA, sistemul NERVOS, CREIERUL, OASELE și PIELEA

Morcovul ne pot apăra și vindeca de numeroase boli. Această legumă banală are efecte protectoare remarcabile asupra multor organe și sisteme din corp.

Studiile au asociat consumul de morcovi cu o protecție semnificativă împotriva cancerului, a bolilor cardiovasculare, a accidentelor vasculare cerebrale, a radiațiilor ultraviolete și a toxinelor din fumul de țigară.

Suc de Morcov

Suc de Morcov

Morcovii sunt bogați în calciu, fosfor și magneziu, potasiu, vitamina C, vitamina B6, cupru, acid folic și vitamina B1. Toți acești compuși susțin sistemul cardiovascular și sistemul nervos, oasele, pielea, dinții, părul și creierul.

Beneficiile consumului de morcov 

Morcovul are efecte anti-îmbătrânire datorită bogăției de antioxidanți pe care îi conține: beta-caroten, alfa-caroten, luteină, acid cafeic, acid ferulic și antocianini. 

Are de asemenea efecte întineritoare asupra pielii, alcalinizante și detoxifiante. Poate fi folosit extern pentru reducerea ridurilor și prevenirea infecțiilor pielii.

Un studiu realizat de cercetătorii italieni a arătat că persoanele care consumă morcovi, pește, legume verzi și fructe proaspete au un risc cu 32% mai mic de a dezvolta boli de inimă coronariene. Consumul de morcov a fost asociat de asemenea cu un risc mai mic de infarct la femei.

Fumătorii care consumă mai mult de o porție de morcovi pe săptămâni au un risc mai mic de cancer pulmonar, datorită beta-carotenului.

Acest antioxidant a fost de asemenea asociat cu reducerea riscului de cancer de prostată și de colon, gastric și leucemie.

Cercetătorii danezi au descoperit de curând un compus în morcovi numit falcarinol cu efecte anticancerigene și antifungice. Acesta stimulează mecanismele naturale ale corpului de combatere a cancerului și reduce riscul de dezvoltare a tumorilor la animale.

Consumul de alimente bogate în beta-caroten poate ajuta la refacerea vederii. Un studiu efectuat la Universitatea din California – Departamentul de Oftalmologie – a arătat că 2 porții de morcovi pe săptămână reduc riscul de glaucom cu 64 de procente. Luteina din morcovi a fost de asemenea asociată cu prevenirea și ameliorarea cataractei.

Oamenii de știință de la Facultatea de Medicină din cadrul Universității din Oslo, Norvegia, au arătat o asociere pozitivă între consumul de morcovi, legume crucifere, fructe citrice și sănătatea creierului. Un alt studiu, realizat de indieni a arătat că morcovii ajută la controlul disfuncțiilor cognitive și au efecte benefice asupra memoriei și colesterolului.

Morcovii protejează ficatul de toxinele din mediu. Oamenii de știință de la Universitatea Jadavpur din India susțin au arătat că morcovii ameliorează leziunile acute induse de tetraclorura de carbon asupra celulelor hepatice.

Cele mai bune moduri de a consuma morcovul sunt sucurile proaspete și salatele de crudități.

Surse articol:
1. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21943297
2. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/02/15/health-benefits-carrots.aspx
3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2322737

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Mancati morcovi cruzi in fiecare zi au acelasi efect .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.