Sucul de SFECLĂ este un tonic cerebral extraordinar – singură doză stimulează funcțiile cognitive

Studiile au arătat că atât vârstnicii, cât și persoanele sănătoase își pot îmbunătăți performanțele cognitive printr-un simplu gest: consumând mai des suc de sfeclă roșie.

Suc de Sfeclă Roșie

Suc de Sfeclă Roșie

Sucul de sfeclă stimulează creierul mai eficient decât cafeaua

Un studiu nou a demonstrat rolul remarcabil al sfeclei roșii în promovarea sănătății creierului. La acest studiu au participat 40 de persoane sănătoase. Cei care au consumat 450 ml de suc de sfeclă s-au descurcat mult mai bine la testele cognitive comparativ cu cei care au primit suc de mere sau suc de coacăze negre.

Alți cercetători, de la Translational Science Center, au analizat efectul nitraților asupra a 14 persoane adulte cu vârsta de 70 de ani + pe o perioadă de 4 zile. Unii din ei au primit un mic-dejun bogat în nitrați (450 ml de suc de sfeclă), iar alții au primit o masă săracă în nitrați.

Rezultatele au arătat că după consumul unei mese bogate în nitrați, adulții vârstnici au prezentat o creștere a fluxului de sânge la materia albă a lobilor frontali – zonele din creier cel mai des asociate cu procesul de degenerare care duce la demență și alte tulburări cognitive. Nitrații din sfeclă roșie cresc parametrii fluxului sangvin la nivelul cortexului cerebral pre-frontal la adulții sănătoși.

Doza folosită în studii: 450 ml de suc de sfeclă

Pare uimitor că o singură doză de suc de sfeclă (450 ml) poate produce o îmbunătățire atât de imediată și de remarcabilă la nivelul funcțiilor cognitive.

Acest efect se datorează nitraților. Sucul de sfeclă roșie conține concentrații mari de nitrați, care sunt transformați în nitriți de bacteriile din gură. Nitriții ajută la dilatarea vaselor de sânge din corp, stimulând fluxul de sânge, oxigen și nutrienți la regiunile din corp care nu sunt oxigenate corespunzător. Există zone în creier care, odată cu înaintarea în vârstă, devin din ce în ce mai puțin oxigenate. Proasta oxigenare a creierului a fost asociată cu demența și funcții cognitive deficitare.

Descoperirile din acest studiu îi poate ajuta pe cei care caută o alternativă viabilă pentru cafea să își îndrepte atenția spre sucul de sfeclă. Spre deosebire de cafea și alte băuturi psiho-tonice, sucul de sfeclă roșie este în definitiv un aliment funcțional, un agent mult mai nutritiv și mai sigur pentru susținerea creierului pe termen lung.

Mai mult, consumul acestei băuturi cu efecte stimulante imediate ne oferă mult mai multe beneficii pentru sănătate, în special beneficii pentru sistemul cardiovascular, prevenirea cancerului și susținerea ficatului.

Studiile anterioare au revelat că nitratul derivat din legume îmbunătățește funcția endotelială și scade tensiunea arterială.

Cantități semnificative de nitrați se găsesc nu numai în sfecla roșie, ci și în alte legume, precum țelină, varză, spanac sau alte legume cu frunze verzi.

450 ml de suc de sfeclă poate fi prea mult pentru începători. Se poate începe cu o doză de 100-150 ml pe zi, simplu sau combinat cu suc de măr sau castravete.

Sursă: http://www.webmd.com/brain/news/20101103/beet-juice-good-for-brain

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...
Loading...

2 comentarii

  1. Sunt bune si acelea semicoapte in vid ??din pacate proaspete nu se gasesc

  2. La toate hipermarketurile se gaseste sfecla rosie, dar si la piata!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.