Sfaturi bune pentru o ALIMENTAȚIE care ne ferește de CANCER – biochimistul Eugen Giurgiu

Regretatul biochimist român Eugen Giurgiu ne oferă într-un din cărțile sale informații prețioase referitoare la o alimentație corectă, care ne poate menține sănătoși și tineri.

Din cercetările efectuate de nutriționiști și medicii oncologi reiese foarte clar că ceea ce mâncăm are o influență foarte mare în apariția sau prevenirea cancerului.

Alimentație – Cancer

Numeroasele studii realizate în ultimii ani au evidențiat faptul că anumite alimente au proprietăți anticancerigene (precum usturoiul, legumele crucifere), în timp ce altele favorizează dezvoltarea cancerului.

Statisticile au arătat că riscul de a face cancer la sân sau la plămâni este cu până la 70% mai mic la cei care mănâncă sănătos.

Este dovedit că preparatele simple au cele mai mari beneficii pentru sănătate. Dr. Giurgiu dă exemplul combinației dintre roșii, ulei de măsline și usturoi. Acesta este un adevărat medicament. Tomatele și usturoiul au proprietăți antioxidante, prin care combat daunele radicalilor liberi.

Asemenea și morcovii și mai ales legumele crucifere, care au dovedit o acțiune anticancerigenă remarcabilă (varza, broccoli, conopida).

Pe lângă importanța creșterii consumului de alimente vegetale, este de asemenea esențial modul de preparare al alimentelor. Degeaba includem multe legume în dietă dacă alegem să le prăjim.

Este dovedit științific faptul că prăjirea alimentelor duce la formarea de acrilamide, substanțe cu potențial cancerigen. Nici fierberea în apă nu este cea mai bună alegere, deoarece se pierd vitaminele solubile (mai ales vitamina C).

Pe primul loc se află consumul alimentelor în stare naturală, crudă. Hrana vie ne oferă cele mai mari beneficii. Alimentele neprelucrate și neprocesate termic își păstrează intact conținutul de vitamine, minerale, antioxidanți și mai ales de enzime, care se distrug prin gătire.

Pe al doilea loc se află fierberea la aburi, de câteva minute. Astăzi se găsesc foarte multe produse care facilitează această metodă de preparare, îndeosebi a legumelor.

Pentru ca digestia să nu fie afectată, este important să avem un ritm precis al meselor, și acestea să fie cât de cât fixe. Ultima masă nu trebuie luată mai târziu de ora 19:00, pentru a nu îngreuna stomacul și somnul, iar mâncarea trebuie să fie cât mai ușoară și ușor digerabilă.

Ca regulă generală pentru toate mesele este să nu atingem senzația de plenitudine, ci să lăsăm întotdeauna puțin gol în stomac.

Postul de cel puțin două zile pe săptămână (miercurea și vinerea), este folositor atât pentru organismul bolnav, cât și pentru cel sănătos.

Peștele este un aliment foarte benefic în orice dietă, care trebuie consumat cel puțin de 2 ori pe săptămână. Acesta conține acizi grași esențiali Omega-3 și Omega-6, care ajută la prevenția cancerului și a bolilor cardiovasculare. Sunt de asemenea importanți pentru sănătatea ochilor și a creierului.

Cel mai bun este peștele gras (somonul, tonul, macroul, sardinele, heringul). Alte surse bune de Omega-3 sunt semințele, germenii de grâu, nucile și fructele uscate. Acizii grași Omega-3 au efecte distructive selective asupra celulelor cancerului mamar, pulmonar și de prostată.

Carnea, datorită aportului de proteine, este importantă, însă nici aceasta nu trebuie consumată foarte des. Ar ideal să ne întoarcem la obiceiurile străbunilor, care mâncau carne doar de 2 ori pe săptămână, sau la sărbători.

Proteine de calitate se găsesc și în alimentele vegetale: leguminoase (fasole, linte, năut), nuci, alune, ciuperci, semințe. Acestea sunt de preferat deoarece nu conțin colesterol, și nu cresc riscul bolilor cardiovasculare.

Este foarte importantă înlocuirea zahărului rafinat cu miere de albine, iar pâinea albă cu pâine din făină integrală.

Sursă: “Cancerul – Tratamente Naturiste”, Eugen Giurgiu

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Da este adevarat ,dar poti sa fii sigur numai pe ceia ce cultivi in gradina ta s-au cumperi de la tarani nu cele cumparate ca nici nu iti vine sa le manince sunt stropite cu toate ptravurile sa creasca productia .

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.