Cum se gătește QUINOA, unul din cele mai sănătoase alimente din lume

Quinoa este o cereală cultivată cu precădere în America de Sud încă din antichitate. Se găsește și la noi, în magazinele naturiste.

Datorită conținutului nutrițional foarte bogat, este considerată unul din cele mai hrănitoare și sănătoase alimente din lume. Este cea mai bună sursă de proteine și fibre dintre toate tipurile de cereale.

Quinoa cu Legume

Quinoa cu Legume

Trebuie de asemenea specificat faptul că proteinele din quinoa sunt proteine complete (asemenea celor din carne), adică au toți cei 9 aminoacizi esențiali pe care corpul nu-i poate produce și care trebuie luați din dietă.

185 de grame de quinoa ne pot oferi 58% din DZR de mangan, 30% din DZR de magneziu, 28% din DZR de fosfor, 19% din DZR de acid folic, 18% din DZR de cupru, 15% de fier, 13% de zinc. Conține de asemenea vitamine din complexul B și fibre.

Pe lângă toți acești nutrienți cunoscuți, quinoa conține și alți compuși cu proprietăți terapeutice: acizi fenolici, saponine, flavonoide și betacinanine. Aceștia acționează în mod special ca și antioxidanți, adică neutralizează efectele radicalilor liberi care produc daune celulare.

Unele studii au asociat consumul de fibre și cereale integrale cu o reducere de 33 de procente a riscului de diabet de tip 2 cu 33 de procente.

Quinoa îmbunătățește sănătatea metabolică (scade colesterolul și trigliceridele) și combate inflamațiaile cronice, asociate cu numeroase boli.

Cum se gătește/consumă quinoa

Quinoa

Quinoa

Se poate folosi ca orice alt tip de cereală. Are un gust asemănător nucilor și o textură pufoasă. Este versatilă și se gătește ușor, folosind aceleași proporții ca la orez.

Se folosește 1 parte quinoa și 2 părți de apă (sau borș). Se pun la fiert într-o cratiță, și când începe să clocotească apa, se pune capacul și se lasă la fiert 12-15 minute. Se amestecă apoi cu o furculiță.

Quinoa astfel fiartă se poate consuma ca atare, cu sare și condimente, sau ca garnitură la o altă mâncare.

Se poate amesteca și cu legume, precum orezul, sau cu fructe (banane, fructe de pădure) și consuma la micul-dejun, se poate adăuga în salate.

Sursă : http://www.ecowatch.com/quinoa-superfood-2066493499.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.