DOVLEACUL crește ENERGIA și rezistența fizică la efort și combate OBOSEALA

Consumul de alimente vegetale nu poate aduce decât numai beneficii sănătății noastre. Fructele, legumele, semințele, nucile și zarzavaturile sunt bogate în vitamine, minerale, fibre și antioxidanți importanți pentru protejarea organismului de boli.

Dovleacul este o sursă foarte bună de vitamine (A, E, C, B-uri), antioxidanți, minerale (calciu, potasiu, magneziu, cupru, fosfor) și fibre – nutrienți care o acțiune binefăcătoare asupra inimii, ficatului, rinichilor și ochilor.

Dovleac

Dovleac

Datorită faptului că are un conținut redus de calorii și nu conține deloc colesterol și grăsimi saturate, dovleacul este recomandat în curele de slăbire și în dieta persoanelor cu un nivel crescut de colesterol.

Culoarea portocalie a dovleacului se datorează conținutului bogat în pigmenți cu efecte antioxidante, precum carotenoide: afla-caroten, beta-caroten, criptoxantină, zeaxantină. Odată ajunși în corp, acești compuși se transformă în vitamina A.

Studiile au arătat că dietele bogate în beta-caroten (licopen) sunt asociate cu un risc mai mic de cancer (de prostată, de colon) și degeneresenceță maculară, protejează vederea, susțin fertilitatea și cresc imunitatea.

Alți antioxidanți importanți regăsiți în dovleac sunt vitamina C, vitamina E, xantină și luteină.

Studiile au arătat că dovleacul are proprietăți medicinale semnificative: anti-hipertensive, anti-diabetice, anti-cancerigene și antiinflamatorii.

Un studiu realizat în 2012 la Universitatea Providence din Taiwan – Departamentul de Alimentație și Nutriție, a arătat că dovleacul combate oboseala fizică. Cercetătorii au investigat efectele anti-oboseală și ergogenice (de creștere a performanței fizice) asupra șoarecilor.

Animalele au primit extract de dovleac timp de 2 săptămâni. Studiile au arătat că dovleacul a crescut forța de prindere, timpul de înot și nivelurile de glicogen muscular și hepatic. Un nivel crescut de glicogen din ficat și mușchi înseamnă mai multă energie și o rezistență mai mare la efort. Cercetătorii au concluzionat că dovleacul are un o acțiune farmacologică potențial în combaterea oboselii.

Dovleacul este foarte gustos gătit, dar se poate consuma și în stare crudă, ras pe răzătoare și amestecat în diferite salate, sau sub formă de suc. Poate fi folosit la deserturi (prăjituri, tarte, plăcinte), dulceață, supe-cremă.

Surse articol:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21110905
2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23047485
3. http://www.medicalnewstoday.com/articles/279610.php
4. http://www.nutrition-and-you.com/pumpkin.html
5. https://saveourbones.com/autumn-pumpkins-not-just-for-decoration-they-contain-15-bone-building-nutrients/
6. http://www.herbwisdom.com/herb-vitamin-a.html
7. http://www.livescience.com/51975-vitamin-a.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.