SFECLA roșie previne îmbătrânirea CREIERULUI

Sfecla roșie este unul din alimentele care luptă cu îmbătrânirea prematură și combat procesele degenerative asociate cu înaintarea în vârstă.

Efectele sale anti-îmbătrânire se datorează antioxidanților puternici conținuți, care protejează celulele organismului de daunele radicalilor liberi și ale stresului oxidativ.

Sfecla Previne Îmbătrânirea Prematură

Sfecla Previne Îmbătrânirea Prematură

Funcțiile cognitive se deteriorează cu vârsta din cauza reducerii fluxului sangvin la nivel cerebral. Toate tulburările neurologice (demență, Alzheimer) sunt asociate cu întreruperea funcției neurovasculare.

Datorită conținutului de oxid nitric, sfecla roșie poate îmbunătăți circulația sângelui la nivel cerebro-vascular și preveni deficitele funcției cognitive.

Două studii au investigat efectele nitraților alimentari asupra circulației sangvine cerebrale la tineri sănătoși. Rezultatele au arătat că participanții care au primit suc de sfeclă (500 ml) au prezentat o creștere a fluxului sangvin cerebral și îmbunătățiri la nivelul memoriei de lucru și funcției executive. Singura problemă este că aceste studii au fost realizate pe persoane tinere, sănătoase.

Două studii preliminare recente au analizat efectele sfeclei roșii și asupra creierului persoanelor vârstnice (67 de ani), cu diabet de tip 2. După 2 săptămâni în care au primit câte 250 ml de suc de sfeclă pe zi, pacienții au raportat o îmbunătățire a timpului de reacție, comparativ cu grupul de control.

Sucul de sfeclă roșie are efecte extraordinare asupra vaselor de sânge și a inimii. Betalainele din sfeclă mențin elasticitatea vaselor de sânge și împiedică formarea varicelor, a cheagurilor de sânge și apariția tulburărilor de circulație sangvină la nivelul extremităților.

Sucul de sfeclă este renumit pentru forța sa anticancerigenă și antitumorală, pentru acțiunea imunostimulatoare, regeneratoare și detoxifiantă asupra sângelui și ficatului.

Ajută în anemie, boli de ficat, hipertensiune arterială, diferite tipuri de cancer, afecțiuni pulmonare, constipație, afecțiuni respiratorii, intoxicație cu tutun și radiații.

Cum se administrează

Sucul se obține cu ajutorul unui storcător centrifugal. Se lasă să stea la rece 1-2 ore, apoi se bea, pentru a preveni stările de greață. Se combină de obicei cu suc de morcov, pătrunjel, țelină, varză.

Dr. Cătălin Luca recomandă să se înceapă cura cu o doză mai mică: 1 lingură pe zi, apoi să se crească treptat doza până la un pahar pe zi. Se pot bea câte 100-300 ml pe zi, în cure de maxim 3 săptămâni.

Precauții și contraindicații

Consumul de suc de sfeclă poate duce la colorarea urinei și a scaunului în roșu. Acest semn indică faptul că organismul nu poate absorbi unii compuși din sfeclă și că există unele afecțiuni prezente.

Nu consumați sucul de sfeclă în cantități mai mari de 400 ml pe zi, și nu pe durate mari de timp, deoarece poate afecta corzile vocale, poate cauza probleme cu stomacul și greață.

Surse articol:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4425174/
2. http://www.alternativemedica.com/2013/03/beet-as-natural-remedy-against-aging.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.