Cum să CONGELEZI legumele pentru iarnă – cea mai bună metodă

O alternativă mult mai sănătoasă la legumele congelate din supermarketuri sunt legumele de sezon congelate cu propriile noastre mâini, în propriul nostru congelator.

Studiile au arătat că legumele de sezon congelate imediat după recoltare sunt mult mai bogate în nutrienți decât legumele importate de la distanțe mari, care sunt de obicei culese înainte de maturare.

Cum se Congelează Legumele

Cum se Congelează Legumele

Faceți-vă provizii de legume de sezon, care sunt foarte bogate în nutrienți, și apoi congelați-le. Fie că le cumpărați din piață, fie că le recoltați din grădină.

Dr. Weil mărturisește că obișnuiește să păstreze fructele de pădure de sezon (sau crescute organic) la congelator, în punguțe. După ce se dezgheață, ele pot fi folosite la deserturi de casă sau smoothie-uri. Fructele de pădure sunt foarte bogate în vitamine și antioxidanți, și merită conservate pentru iarnă.

Potrivit American Council of Exercise, procesul de congelare nu modifică în mod semnificativ conținutul de minerale sau fibre. De asemenea, antioxidanții (flavonoidele antocianine)se păstrează foarte bine.

Cu toate acestea, unele legume își pierd vitaminele solubile în apă după ce sunt opărite. În cazul păstăilor, conținutul de beta-caroten crește după congelare.

Metoda este simplă:

După metoda prezentată în acest articol se pot congela dovlecei, vinete, păstăi (fasole verde), dovleac, boabe de porumb, mazăre, ardei grași, gogoșari, și alte legume de sezon care nu mai pot fi găsite în perioada de iarnă.

Spălați legumele. Dacă sunt mari, precum dovleceii sau vinetele, tăiați-le rondele. Introduceți-le într-o cratiță cu apă clocotită și sare (sau suc de lămâie) și lăsați-le câteva minute, până se opăresc.

Scufundarea legumelor în apă clocotită ajută la îndepărtarea impurităților și distrugerea bacteriilor, și la stoparea activității enzimatice care duce la deteriorarea nutrienților.

Scoateți apoi legumele cu o paletă și transferați-le într-un bol cu apă rece și cuburi de gheață (baie de gheață). Lăsați-le câteva minute, până se răcesc. Înșirați-le apoi pe o tavă într-un singur strat, și introduceți tava în congelator.

După ce au înghețat, transferați-le în pungi de plastic cu închidere adezivă. Presați legumele în pungă pentru a ieși tot aerul, apoi închideți pungile.

Păstrați pungile cu legume în congelator și scoateți câte una când doriți să preparați legumele sau să le folosiți la salate, sucuri și alte rețete.

legume

Pentru a nu distruge conținutul de vitamine solubile în apă, nu fierbeți legumele (proaspete sau congelate) direct în apă. Încălziți legumele congelate într-o cantitate mică de apă folosind un aparat de preparare la aburi sau cuptorul cu microunde.

Surse articol:
1. http://simmerandboil.cookinglight.com/2016/06/15/chef-ashley-christensen-shares-her-favorite-southern-vegetable-recipes/
2. http://www.drweil.com/diet-nutrition/nutrition/are-frozen-vegetables-healthy/
3. http://www.livestrong.com/article/379533-do-frozen-vegetables-have-the-same-nutrition-as-fresh/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.