Cel mai sănătos și rapid mod de a găti SOMONUL – rețetă gata în 5 minute

Experții în sănătate recomandă cel puțin 3 porții de pește pe săptămână. Somonul este considerat de nutriționiști cel mai sănătos și hrănitor tip de pește, și totodată un super-aliment.

Pe lângă acizii grași esențiali Omega-3 pe care îi conține din belșug, somonul conține o vitamină rară, în cantități deosebit de mari: vitamina B12. Potrivit The World’s Healthiest Foods, 113 grame de somon fript conțin 236% din doza zilnică recomandată de Vitamina B12.

Cum se Gătește Corect Somonul

Cum se Gătește Corect Somonul

O altă vitamină rară care se găsește în somon este vitamina D. 113 g de somon fript ne pot furniza 128% din doza zilnică necesară de vitamina D.

Nu trebuie trecut cu vederea nici conținutul de seleniu (78%), proteine (53%), vitamina B3 (56%), fosfor (52%) și vitamina B6 (38%). Somonul conține de asemenea cantități însemnate de colină, vitamina B5, biotină și potasiu.

Somonul conține molecule de proteine mici (numite peptide bioactive) care susțin sănătatea cartilajului articular, cresc eficiența insulinei și ajută la controlul inflamațiilor digestive și articulare.

Cum se prepară corect somonul

Iată cel mai sănătos, rapid și gustos mod de a găti somonul, fără să distrugem acest conținut nutrițional impresionant:

Folosiți somon proaspăt. Curățați-l de solzi, spălați-l bine și tăiați fileul bucăți potrivite pentru o porție.

Până pregătiți peștele, introduceți o tigaie de oțel inoxidabil în cuptorul încins și lăsați-o 10 minute.

Stropiți fiecare bucată de somon cu zeamă de lămâie și presărați pe ambele părți sare, piper și alte plante aromate preferate.

Scoateți tigaia din cuptor cu o mănușă, și așezați bucățile de somon în ea, cu partea cu piele dedesubt. În 5 minute, somonul este gata. Cu o paletă, luați-l din tigaie și așezați-l pe o farfurie. Veți vedea că piela va rămâne prinsă de tigaie.

Stropiți peștele cu puțin ulei de măsline și încă puțin suc de lămâie. Pentru a-l face mai gustos, puteți ungeți somonul cu puțin muștar (de casă), presărând la final puțin usturoi zdrobit deasupra sau ghimbir ras. Sau se poate servi cu ceapă sau pătrunjel verde tocate mărunt, cu semințe de susan sau alte ingrediente preferate.

Surse articol:
1. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=104
2. https://www.youtube.com/watch?v=tRJMMtpgPXs

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.