Cum să pui murături ASORTATE pentru iarnă (rețetă)

Această rețetă este tot mai preferată de gospodine, deoarece se prepară mai ușor decât murăturile de un singur fel. În plus, murăturile asortate sunt mult mai atractive pentru cei mofturoși.

Se poate folosi o diversitate de legume. Cu cât mai multe, cu atât mai bogată va fi aroma. Dar se pot combina și doar 3-4 feluri de legume, după gust și posibilitatea fiecăruia.

Murături Asortate

Murături Asortate

Murături asortate la butoi – rețetă

În funcție de preferință se pot folosi următoarele legume: gogoșari, gogonele, conopidă, castraveți, pepeni verzi mici pentru murat, varză albă sau roșie, sfeclă roșie etc. Renunțați la sfeclă și la varza roșie dacă nu vă plac murăturile colorate în roz.

Nu se pot da niște cantități exacte ale legumelor. Puneți ce vă place din lista de mai sus.

Adăugați apoi plante aromate pentru gust și proprietățile lor terapeutice:

– hrean sau ghimbir
– ardei iuți
– ceapă, usturoi
– rădăcină de țelină
– morcovi
– mere, gutui
– crenguțe de mărar uscat
– rămurele de cimbru uscat
– tulpini și frunze de țelină
– frunze de dafin
– boabe de piper, de muștar, de ienibahar
– sare neiodată

Mod de preparare

Spălați bine butoiul în care intenționați să puneți legumele la murat, și clătiți-l cu apă clocotită. Poate fi un butoi de 10-30 de litri.

Pregătiți legumele, spălându-le bine. Curățați ceapa de coajă și tăiați-o solzișori. Decojiți și cățeii de usturoi. Curățați hreanul și tăiați-l fâșii subțiri și apoi în două. Curățați țelina de coajă și tăiați-o cubulețe sau felii.

Alternați legumele și plantele aromate în butoi, așezându-le în straturi. La fiecare strat de legume se pot folosi câte 2-3 căței de usturoi, câte 2-3 ardei iuți, câte 2-3 bucăți de hrean și câte 2-3 rămurele de cimbru și mărar.

Murături Asortate Pentru Iarnă

Murături Asortate Pentru Iarnă

Înghesuiți legumele pentru a încăpea cât mai mult. Umpleți butoiul pe trei sferturi. La un butoiaș de 10 litri intră cam 5 litri de apă, iar într-un butoi de 30 de litri intră cam 15-16 litri de apă.

Se pune apa pe foc într-o cratiță mare și se adaugă sarea. Sarea neiodată este importantă deoarece menține legumele ferme. Se găsește la magazinele naturiste.

La fiecare litru de apă se folosește câte 1 lingură de sare, câte 1 lingură de boabe de piper la 10 litri de apă și câte 2-3 frunze de dafin. După ce a început să clocotească, se stinge focul și se amestecă bine.

După ce saramura s-a răcorit, se toarnă în butoi peste legume. Pentru a fixa mai bine legumele și a le ține sub soluția sărată, se pot așeza deasupra lor câteva bețe de mărar uscat și chiar o farfurie grea.

Închideți bine butoiul și lăsați-l să stea într-un loc răcoros. După circa 14 zile, murăturile sunt aproape gata încât se pot servi la masă.

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.