ALIMENTE care întăresc MEMORIA, îmbunătățesc GÂNDIREA și previn afecțiunile CEREBRALE

Persoanele care au o anumită vârstă pot încerca o cură specială de întărire a memoriei și a funcțiilor creierului, recomandată de profesorul Constantin Milică.

Alimentele prescrise sunt importante în mod deosebit pentru prevenirea declinului cognitiv și chiar ameliorarea bolii Alzheimer. Este una din cele mai populare forme de demență (pierdere a memoriei) care apare la vârstnici.

Alimente Pentru Întărirea Memoriei

Alimente Pentru Întărirea Memoriei

Simptomele și evoluția bolii Alzheimer

Alzheimer cauzează probleme la nivelul gândirii, memoriei și comportamentului. Simptomele debutează lent, însă au tendința de a se înrăutăți și de a afecta atât de mult abilitățile intelectuale încât persoana în cauză să întâmpine dificultăți în împlinirea unor sarcini zilnice banale.

Trebuie să știm că, deși cei mai mulți bolnavi de Alzheimer sunt persoane vârstnice, Alzheimer nu este o consecință a îmbătrânirii, și nu trebuie considerată o boală a bătrâneții. Statisticile recente au arătat că tot mai multe persoane tinere (40-50 de ani) încep să aibă simptome de Alzheimer.

Dacă la debutul bolii, pierderile de memorie sunt relativ mici, într-o fază avansată, suferinzii își pierd capacitatea de a purta o conversație normală și de a răspunde la solicitările din exterior.

Deși nu pare o boală fatală, Alzheimer este a 6-a cauză de deces în SUA. După ce simptomele bolii devin evidente pentru cei din jur, rata de supraviețuire pentru un bolnav de Alzheimer se încadrează între 4 și 20 de ani, în funcție de starea generală de sănătate a fiecăruia.

Dietoterapia pentru sănătatea creierului 

Nu există nici un tratament care să trateze definitiv sau să stopeze evoluția acestei boli. Cu toate acestea, există remedii care pot încetini și reduce gravitatea simptomelor, îmbunătățind calitatea vieții celor afectați.

Fitoterapeutul Constantin Milică de la Universitatea de Științe Agricole din Iași spune că există unele alimente și strategii dietetice folositoare pentru prevenirea acestei boli, care au ca obiectiv întărirea memoriei, stimularea funcțiilor cerebrale, mărirea puterii de concentrare și a creativității.

Cura cu sucuri și crudități

Prof. Constantin Milică recomandă o cură cu sucuri bogate în vitamina C și alți nutrienți care pot ajuta la reducerea riscului unui atac cerebral și a dezvoltării bolii Alzheimer. Inclusiv bolnavii de Alzheimer pot să urmeze această cură.

Sucul de morcov este cel mai important. Se beau câte 450 ml pe zi. Această cantitate se împarte în 3 doze egale de câte 150 ml, care se beau cu 10 minute înainte de cele 3 mese principale ale zilei.

La fel de bun este sucul de mere, câte 400 ml pe zi. Se bea 1 pahar dimineața, la ora 10, și încă 1 pahar după-amiază, la ora 16:00.

Din cura cu sucuri nu trebuie să lipsească nici sucul de portocale, din care se bea cel puțin 100 ml pe zi.

Această cură cu sucuri se ține 2 luni și se face cel puțin 3 zile pe săptămână.

Legume care stimulează memoria și reduc progresia bolii Alzheimer

• legume crucifere: broccoli, varză, ridichi
• ceapă
• țelină
• cartofi

Pe lângă efectul tonic asupra memoriei, aceste legume combat oboseala psihică și intelectuală.

Pește

Este unul din cele mai bune alimente pentru sănătatea cerebrală. Studiile au arătat că peștele gras (somon, ton, păstrăv) și fructele de mare (creveți, scoici), precum și uleiul de pește sub formă de capsule, pot reduce riscul de Alzheimer cu 30%, dacă se consumă cel puțin de 3 ori pe săptămână.

Explicația constă în faptul că peștele este foarte bogat în Omega-3. Aceste grăsimi sănătoase au efecte protectoare asupra vaselor de sânge, ajută la regenerarea celulelor nervoase afectate și încetinesc astfel procesul de îmbătrânire a creierului.

Nuci

Dacă nu vă place peștele, puteți mânca nuci. Și aceste fructe conțin cantități importante de Omega-3.

Vin roșu

Dr. Constantin Milică recomandă persoanelor vârstnice și câte 1-2 pahare de vin roșu pe zi, pentru menținerea sănătății creierului și prevenirea bolilor neurologice și a tulburărilor de natură psihică. Vinul roșu este extrem de bogat în antioxidanți care luptă împotriva îmbătrânirii. Nu trebuie depășită doza de 2 pahar pe zi.

Verdețuri și zarzavaturi

Această categorie de alimente este deosebit de importantă pentru persoanele de vârsta a treia, deoarece sunt bogate în vitamina B9, care asigură buna funcționare a creierului. Accentul trebuie să cadă pe spanac, salată verde, pătrunjel, broccoli, păpădie, ștevie și ceapă verde.

Vitamina B9 se găsește și în boabele de porumb, precum și în ficatul de pui și de vită.

Se recomandă renunțarea pe cât posibil la consumul de carne de porc și grăsimi, la zahărul alb și alte dulciuri, la cafea, băuturi alcoolice tari și la bere, precum și la produsele ultra-rafinate sau boate în aditivi care pot afecta creierul.

Un lucru este de important este înlocuirea pâinii albe cu pâine din făină integrală, de secară sau din multi-cereale.

Surse articol:
1. http://www.alz.org/alzheimers_disease_what_is_alzheimers.asp
2. http://www.farmacia-verde.ro/2013/04/01/bolnavii-de-alzheimer-trebuie-sa-consume-multe-alimente-ce-contin-vitamina-b9/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.