MORCOV cu GHIMBIR la borcan

Probabil vă veți întreba ce nevoie avem să conservăm morcovul la borcan dacă acesta se găsește pe tot parcursul anului. Ei bine, aceasta nu este o conservă de legume obișnuită, ci un tip de murături crude, foarte sănătoase, care se pot servi în decursul a câteva săptămâni.

Rețeta pe care v-o prezentăm ne oferă posibilitatea să includem mai multe alimente fermentate în dieta noastră, întrucât acestea sunt deosebit de benefice pentru organismul nostru.

Morcov cu Ghimbir

Morcov cu Ghimbir

Morcovul murat cu ghimbir poate fi consumat ca garnitură pentru diferite mâncăruri gătite, sau poate fi adăugat la salate, sandviciuri sau în lipii umplute cu diferite ingrediente.

Gustul este bine echilibrat: morcovii sunt dulci, iar ghimbirul dulce-picant. Partea cea mai avantajoasă este că rețeta se prepară foarte repede, iar murăturile obținute sunt sănătoase, întrucât legumele crude se lasă la macerat cu sare, fără să se folosească o soluție fiartă din oțet și zahăr.

Morcov murat cu ghimbir – rețetă

Ingrediente

• 2 kg de morcovi
• 2 linguri de sare de mare
• 6 lingurițe de ghimbir ras

Preparare

Dacă morcovii sunt din grădina sau producția proprie, nu-i curățați de coajă. Frecați-i bine cu o periuță, apoi spălați-i bine.

Dați-i pe răzătoarea mare sau prin robot și puneți-i într-un lighean mare. Radeți și rădăcina de ghimbir și puneți-o peste morcovi. Adăugați sarea treptat și gustați pe măsură ce amestecați, pentru a potrivi gustul. În mod normal, amestecul trebuie să fie mai sărat decât o mâncare obișnuită, deoarece în urma fermentării, gustul sărat se va diminua.

Amestecați legumele cu mâinile curate, circa 5 minute. Acoperiți vasul și lăsați legumele să stea 10 minute la macerat. Sarea va extrage sucul din morcovi și ghimbir, și va înmuia puțin legumele.

Transferați compoziția în borcane de sticlă, cu tot cu lichidul lăsat. Umpleți borcanele până aproape de gură. Apăsați legumele cu o lingură, pentru a le cufundat bine în saramură.

Puneți capacele, fără să le închideți ermetic, pentru a permite gazelor să iasă în timpul fermentării.

Lăsați borcanele să stea într-un loc întunecos din casă, timp de 4-7 zile. Dacă observați că apare mucegai sau spumă deasupra, îndepărtați-o cu o lingură. Legumele de sub saramură sunt nealterate.

Gustați legumele după 4 zile și vedeți dacă sunt suficient de acre. Dacă vă place gustul, păstrați borcanele în frigider. Rezistă câteva săptămâni.

La fel ca alte alimente fermentate, morcovul murat este bogat în enzime, probiotice (bacterii bune) și vitamine. Ghimbirul vine nu doar cu aroma lui picantă, ci și cu foarte multe proprietăți terapeutice importante: antiinflamatoare, antioxidante, anticancerigene, digestive, antiemetice și analgezice.

Morcovii au efecte preventive și curative impresionante. Ajută la prevenirea și tratarea cancerului, și ne feresc de foarte multe boli cronice. Sunt bogați în beta-caroten, vitamina K, vitamina C și calciu.

Sursă: http://www.fermentedfoodlab.com/raw-pickled-ginger-carrots/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.