Cum se fierbe corect HRIȘCA

Hrișca este mai degrabă o sămânță decât o cereală, înrudită cu rubarba și măcrișul. Rușii, ucrainenii și polonezii o consumă cu regularitate. Este foarte hrănitoare și energizantă.

Vegetarienii, adepții alimentației sănătoase și persoanele sensibile la grâu sau alte cereale care conțin gluten o aleg ca alternativă pentru orez. La noi se găsește la magazinele naturiste și în supermarketuri la un preț destul de accesibil.

cum se fierbe hrisca

Cum se fierbe corect hrișca

Studiile au arătat că persoanele care includ hrișca în dieta lor au un risc mai mic de hipertensiune arterială și hipercolesterolemie (colesterol mare). Cercetătorii au descoperit că un grup etnic minoritar din China numit Yi care consumă 100 g de hrișcă pe zi au niveluri mai mici de colesterol LDL (asociat cu boli cardiovasculare) și un nivel mai bun de colesterol HDL.

Hrișca reduce concentrația de lipide din sânge datorită conținutului de rutin, un flavonoid cu o acțiune antioxidantă importantă în combaterea bolilor.

Flavonoidele sunt compuși care susțin buna circulație a sângelui, împiedică coagularea excesivă a sângelui și formarea de cheaguri, protejează colesterolul LDL de oxidare și împiedică dezvoltarea bolilor de inimă.

Datorită conținutului de magneziu, hrișca ajută totodată la relaxarea vaselor de sânge și îmbunătățește fluxul sangvin și aprovizionarea sângelui cu nutrienți.

Hrișca are un rol important și în reducerea riscului de diabet. Conține compuși care contribuie la controlul nivelul zahărului din sânge. Un test a arătat că pâinea făcută din hrișcă integrală a redus glucoza din sânge răspunsurile la insulină, comparativ cu pâinea făcută din făină de grâu rafinată. Mai mult, hrișca este mai sățioasă și satisface mai ușor senzația de foame.

Cum se fierbe hrișca

Alegeți un sortiment de hrișcă de culoare verzuie. Boabele maro au fost procesate termic (prăjite) și nu mai sunt la fel de nutritive. Hrișca verde poate fi lăsată la înmuiat în apă pentru a încolți.

Hrișca se prepară la fel ca orezul. Ca și cantități, trebuie să rețineți că se folosește hrișcă și apă în proporție de 1:2. Dacă vreți să fierbeți 1 cană de hrișcă uscată, folosiți 2 căni de apă.

Pentru a nu obține un terci, urmați acești pași simpli:

Puneți apa într-un ceaun sau într-o cratiță cu pereți groși. Adăugați sarea și așteptați până când apa începe să clocotească. Între timp, spălați boabele de hrișcă în 2-3 ape.

Când observați că apa fierbe, turnați hrișca și amestecați bine cu o lingură. Când începe din nou să clocotească, dați focul la mic, puneți capacul și lăsați hrișca să fiarbă în voie circa 30-40 de minute.

Nu ridicați capacul și nu amestecați în ceaun în tot acest timp. Hrișca este gata când a absorbit toată apa. Pentru a verifica, introduceți lingura în mijloc pentru a vedea dacă mai este apă. Dacă mai este apă în centrul ceaunului, mai lăsați să fiarbă încă 10-15 minute, dar fără să amestecați.

Când a absorbit toată apa, închideți focul și lăsați ceaunul acoperit încă un sfert de oră, apoi puteți servi hrișca simplă, sau o puteți folosi la diferite rețete (supe, salate, mâncare de ciuperci sau de carne etc).

O altă variantă ar fi să fierbeți hrișca doar 20 de minute, după care să acoperiți ceaunul cu un prosop gros și să lăsați la „infuzat” încă 20 de minute.

Hrișcă înmuiată

Hrișca se poate consuma și nefiartă, lăsată la înmuiat în apă câteva ore. Este mult mai nutritivă și sănătoasă.

Hrișca se spală bine, apoi se pune într-o cratiță. Se respectă raportul de 1:2. Se toarnă peste ea apă clocotită și se acoperă vasul. Se lasă într-un loc cald cel puțin 2 ore. Se poate lăsa și peste noapte, în apă rece.

Hrișca se poate măcina sub formă de făină și folosi la pâine, clătite sau alte produse asemănătoare.

Sursă articol: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=11

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. Hriska nu se ferbe nicidecum 30-40 min…nu mai ramine nimik nutritiv daca se ferbe atita timp…

  2. Nu prea seamana,in italia se numeste grano saraceno

  3. Este o cereala si are multiple beneficii pentru sanatate .

  4. Klaudia Mikri .Nu. Nu este linte. Este si m scumpa decat lintea. Cutati in raionul unde se vinde fasolea boabe, lintea , arpacas, Ceriale

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.