Femeile care mănâncă o mână de NUCI pe săptămână sunt mai ACTIVE și PUTERNICE la BĂTRÂNEȚE (studii)

Nucile fac parte din lista alimentelor cu efecte protectoare asupra creierului și inimii. Nu în mod întâmplător, forma și textura lor se aseamănă foarte mult cu creierul uman.

Un studiu recent, publicat în Jurnalul American de Nutriție sugerează că 6 nuci pe săptămână pot ajuta la păstrarea forței fizice și a tinereții până la o vârstă înaintată.

nuci sanatatea femeilor

Antioxidanții din nuci au marele dar de a preveni efectele devastatoare ale îmbătrânirii asupra organismului și a creierului. Consumul acestor fructe oleaginoase poate fi un mod simplu și eficient prin care putem reduce riscul de deficiențe ale funcției fizice asociate cu bătrânețea.

Femeile care mănâncă o mână sau două de nuci pe săptămână sunt mai active și puternice la bătrânețe

Un studiu realizat la Brigham and Women’s Hospital pe 54.762 de femei, pe o durată de 30 de ani, a arătat că nucile le pot ajuta pe femei să-și păstreze mobilitatea fizică și independența pe măsură ce îmbătrânesc.

Este nevoie doar de 1-2 porții de nuci pe săptămână pentru a preveni deteriorările fizice și psihice care apar o dată cu înaintarea în vârstă. O porție de nuci echivalează cu 30 de grame de nuci.

Această cercetare indică faptul că, în general, o dietă bazată pe alimente de calitate ne poate păzi de așa-zisele „boli ale bătrâneții”. O dietă de calitate înseamnă un consum mare de fructe și legume, reducerea consumului de băuturi îndulcite (precum sucurile din comerț), de grăsimi saturate și de sodiu, și un consum moderat de alcool.

Dintre alimentele cu cele mai bune efecte asupra procesului îmbătrânirii fac parte nucile, merele, perele, salata, portocalele și sucul de portocale.

Unul din autorii acestui studiu – dr. Francine Grodstein susține că aceste rezultate ne arată că o dietă corectă le poate ajuta pe femei să se mențină active pe măsură ce îmbătrânesc, să fie capabile să-și poarte singure de grijă (să meargă la cumpărături, să se îmbrace singure, să gătească).

Nucile sunt foarte bogate în grăsimi polinesaturate, îndeosebi Omega-3 și acid alfa-linoleic.

Un alt studiu a arătat că persoanele care au consumat câte o mână de nuci pe zi, timp de 6 luni, au raportat îmbunătățiri ale funcției vaselor de sânge și un nivel mai mic de colesterol LDL – doi factori de risc pentru diabetul de tip 2.

Pe lângă grăsimile sănătoase, nucile conțin proteine de calitate și vitamina E. Nucile sunt foarte nutritive, însă au și un conținut ridicat de calorii. Cu toate acestea, studiile au arătat că acestea nu afectează greutatea corporală. Dimpotrivă, dacă sunt combinate cu o dietă hipocalorică, nucile pot ajuta la reducerea circumferinței taliei.

Moderația rămâne cea mai bună prescripție, chiar și în cazul alimentelor sănătoase.

Surse articol:
http://www.natureworldnews.com/articles/24169/20160624/eating-2-servings-walnuts-week-linked-healthy-aging-process.htm
http://www.business-standard.com/article/current-affairs/walnuts-can-knock-years-off-your-age-116062300244_1.html
http://www.livescience.com/52895-walnuts-linked-health-improvements.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.