Consumul de CASTRAVEȚI – foarte benefic pentru sănătatea OASELOR (studii)

Cei mai mulți dintre noi ne gândim la calciu atunci când avem în vedere sănătatea oaselor. Există însă mult mai mulți nutrienți importanți pentru menținerea densității osoase, precum cuprul, fosforul, siliciul, vitaminele D și C.

Un studiu realizat de cercetătorii elvețieni a arătat că vitamina K ajută de asemenea la îmbunătățirea sănătății oaselor. Studiile intervenționale realizate pe oameni au dovedit că această vitamină crește densitatea minerală osoasă la pacienții osteoporotici.

Castraveții - Buni Pentru Oase

Castraveții – Buni Pentru Oase

Potrivit cercetărilor, un aport redus de vitamina K în dietă este asociat cu o densitate minerală osoasă scăzută și cu un risc crescut de fracturi.

Vitamina K modulează metabolismul osos. Afectează în mod pozitiv calciul și osteocalcinul – o proteină implicată în mineralizarea osoasă. Cercetătorii susțin că vitamina K administrată împreună cu vitamina D are efecte mult mai bune asupra metabolismului și densității osoase.

Oamenii de știință de la Institutul de Neuroștiințe din Padua, Italia, au demonstrat că vitamina K este importantă atât pentru sănătatea osoasă, cât și pentru cea vasculară. Vitamina K ajută la conservarea masei osoase și previne calcifierea vasculară la pacienții cu hemodializă.

Castraveții – o sursă bună de nutrienți importanți pentru sănătatea oaselor

100 g de castraveți pot acoperi 20% din doza zilnică recomandată de vitamina K. Aceștia conțin mult mai mulți nutrienți importanți pentru păstrarea masei osoase, precum fosfor, cupru, magneziu, mangan, potasiu și vitamina C.

Siliciul este un alt mineral care ajută la menținerea tinereții și rezistenței oaselor, a unghiilor și a părului. Un studiu vechi, din anul 1970, asocia aportul redus de siliciu cu defecte la nivelul țesuturilor conjunctive și scheletice. Alte surse alimentare de siliciu sunt: ovăzul, orezul, orzul, porumbul și tomatele.

Castraveții sunt o legumă foarte sănătoasă per ansamblu. Conțin foarte multă apă și antioxidanți, îndeosebi flavonoide (apigenină, quercetină, kaempferol și luteolină), lignani și triterpeni.

Cum trebuie consumați castraveții

Pentru a beneficia de proprietățile mineralizante și curative ale castraveților, aceștia trebuie consumați cruzi. Castraveții proaspeți conțin foarte mult enzime, care se pierd prin gătire. Pot fi folosiți la salate, sucuri sau supe reci.

Surse articol:

1. http://blogs.naturalnews.com/cucumber-medicinal-benefits-fresh-vegetable/
2. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11684396
3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15018483
4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22692665
5. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=42
6. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2658806/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.