PIZZA cu blat de CONOPIDĂ (video) – dietetică, fără făină

Cei care țin regim, sunt la cura de slăbire sau vor să se hrănească sănătos și au eliminat din dieta lor produsele rafinate (precum făina albă și zahărul alb), pot încerca această rețetă de pizza dietetică.

Blatul se prepară din conopidă rasă de răzătoare. După cum veți putea vedea în acest clip video, arată foarte bine. Puteți servi această pizza la micul-dejun. Atât oul, cât și conopida conțin proteine.

Pizza cu Blat de Conopidă

Pizza cu Blat de Conopidă

Pizza cu blat de conopidă – rețetă

Ingrediente blat

• 1 conopidă mare
• 130 g de cașcaval sau mozzarela rasă
• 1 ou
• ¼ linguriță de sare

Preparare

Spălați conopida și dați-o pe răzătoarea mică. Pentru a o manevra mai ușor, tăiați-o în două sau în sferturi. O altă variantă este să tăiați conopida în bucăți mici, să îndepărtați cotoarele rigide și frunzele, și să le mărunțiți cu ajutorul robotului de bucătărie (cu lama S).

Puneți conopida mărunțită într-un bol. Acoperiți-l cu o farfurie, și introduceți-l în cuptorul cu microunde. Setați la 3 minute. Scoateți bolul, adăugați oul, brânza rasă și sarea. Amestecați până la omogenizare.

Acesta este blatul de pizza. Transferați compoziția pe o hârtie de copt (așezată într-o tavă). Cu ajutorul unei spatule de lemn, dați-i o formă rotundă și nivelați frumos.

Coaceți blatul 40 de minute la foc mare (200 grade Celsius). Blatul este gata când a căpătat o culoare aurie, cu pete maro.

Blat de Pizza din Conopidă

Blat de Pizza din Conopidă

Pentru a finaliza pizza, întindeți peste blatul de conopidă un strat de sos de roșii sau ketchup de casă cu dosul unei linguri. Așezați apoi câteva felii rotunde de mozzarela, sau acoperiți toată suprafața cu cașcaval ras. Puteți pune și câteva felii de roșii, câteva măsline, boabe de porumb, ciuperci, sau alte ingrediente care vă plac.

Pentru ca brânza să se topească, coaceți pizza în cuptor încă 15-20 de minute, la 232 de grade Celsius. Decorați cu busuioc.

Beneficiile consumului de conopidă

Conopida este foarte bogată în vitamina C, potasiu, fosfor, acid folic și colină. Conține de asemenea cantități importante de calciu, vitamina A, vitamina K, acizi grași Omega-3 și magneziu, biotină, proteine și vitaminele B1, B2, B3 și B6.

Conform The World’s Healthiest Foods, conopida este o legumă care ne poate ajuta să ne curățăm corpul de toxine și să ne ferim de acțiunea lor dăunătoare asupra sănătății. Efectele sale detoxifiante se datorează antioxidanților, care stimuleaza faza 1 a activităților de detoxifiere a corpului, și compuși sulfurici care susțin faza 2 de detoxifiere. Conopida conține de asemenea glucozinați, compuși care activează enzimele detoxifiante.

Consumul de conopidă combate inflamațiile și cancerul, susține sistemul cardiovascular și sistemul digestiv.

Surse articol:
1. https://thescene.com/watch/self/an-easy-and-healthy-cauliflower-crust-pizza?source=player_scene_logo
2. http://nutritiondata.self.com/facts/vegetables-and-vegetable-products/2390/2
3. http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=13

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.