“Cartofi prăjiți” din GULIE – o rețetă senzațională

Am găsit rețetă minunată pe site-ul Babyboom, prezentată de artistul culinar raw vegan Corina Baclau. Este un mod natural, inedit și extrem de simplu de a consuma guliile în stare crudă. Beneficiile consumului de legume proaspete sunt maxime.

Gulia face parte din familia cruciferelor, și este o legumă extrem de sănătoasă. O putem găsi în marile supermarketuri, la un preț accesibil.

Gulie

Gulie

La fel ca și varza, broccoli și conopida, gulia conține foarte mulți antioxidanți și compuși cu o activitate antiinflamatoare și anticancerigenă puternică.

Guliile sunt indicate îndeosebi în alimentația persoanelor care vor să slăbească. Pentru a beneficia de maximul de nutrienți, guliile se vor consuma ca atare, în stare crudă. Prepararea termică poate distruge o mare parte din antioxidanții conținuți.

Gulii pai – rețetă

Aceste delicatese crude se pot consuma ca atare, între mese. Sunt foarte hrănitoare și gustoase. Aspectul lor asemănător cartofilor prăjiți îi vor face pe copii să accepte cu ușurință aceste ronțăieli sănătoase.

Ingrediente

• 2 gulii mici
• 2 linguri de fulgi de drojdie inactivă
• 1 linguriță de boia dulce sau alte condimente
• 1 linguriță de sare

Preparare

Gulia are o coajă groasă, greu de îndepărtat, de aceea aveți nevoie de un cuțit cu lama foarte bine ascuțită pentru a vă ușura munca. Decupați mai întâi capacul, apoi decojiți guliile de jur împrejur. Interiorul este crocant și suculent, asemănător mărului.

După ce ați curățat guliile, spălați-le și tăiați-le felii pe lungime, apoi pe lățime. Trebuie să obțineți niște bețișoare potrivit de groase, asemănătoare cartofilor pai.

Puneți bețișoarele într-un bol. Adăugați puțin ulei, cât să se umezească. Presărați peste ele fulgii de drojdie și condimentele. Amestecați cu mâinile curate, până când guliile se colorează.

Fulgii de drojdie inactivă sunt un adaos extrem de gustos și sănătos la rețetele vegane. Au fost comparați la gust cu parmezanul. Sunt foarte bogați în proteine complete și ușor digerabile, vitamine din complexul B, vitamina D, 14 minerale și compuși imunostimulatori (glutațion, beta-1,3 glucan, trehaloză).

Sursă: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=btnews&dbid=126

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

3 comentarii

  1. Si taieteii cu gulii si nu cu varza??? Faci gulia ca varza cu ceapa si condimente…
    Mie imi place la nebunie.

  2. Se prajeste ceapa si se adauga gulia razuita si prajesti mai departe.

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.