Cum asociem ALIMENTELE la o masă – prof. dr. Mencinicopschi

Profesorul doctor și cercetător în nutriție, Gheorghe Mencinicopschi ne oferă câteva sfaturi importante legate de combinațiile alimentare pe care le putem pentru a avea o masă sănătoasă, și de asocierile pe care trebuie să le evităm sau să le uzăm mai rar.

Mesele noastre trebuie să fie cât mai ușoare. Modul de preparare al alimentelor trebuie să fie de asemenea cât mai simplu.

Asocierea Corectă a Alimentelor - Dr. Mencinicopschi

Asocierea Corectă a Alimentelor – Dr. Mencinicopschi

Este foarte important să reținem că nu trebuie să servim mai mult de 2 alimente concentrate la o masă. Doar fructele și legumele nu fac parte din categoria alimentelor concentrate.

Profesorul Mencinicopschi ne oferă și câteva exemple concrete în acest sens:

– la micul-dejun: ou + pâine
– la prânz: carne slabă + legume
– la cină: pește + legume grilate

Brânzeturile trebuie consumate în ziua următoare, preferabil la masa de dimineață, asociate cu paste sau cu leguminoase (ex. spaghete din grâu dur sau fasole, năut, linte etc).

Legumele și fructele trebuie consumate pe cât posibil crude, în stare proaspătă, cu 30 de minute înainte de masă. Sunt recomandate 5 porții de fructe și legume pe zi.

Tabelul de mai jos cuprinde categoriile principale de alimente și modul în care se potrivesc unele cu altele.

COMBINAREA CORECTĂ A ALIMENTELOR

Asocierea alimentelor  PEȘTE  OUĂ CARNE BRÂNZETURI LEGUMINOASE OREZ, PASTE LEGUME NUCI, SEMINȚE
 OUĂLE  nu da  nu  neutru  nu  neutru  da  neutru
 CARNEA  nu nu da nu  nu  nu  da  neutru
 PEȘTELE  da  nu  nu  nu  nu  da  da  neutru
 BRÂNZETURILE  nu  neutru  nu  da  nu  da  da  da
 LEGUMINOASELE  nu  nu  nu  nu  da  da  da  neutru
 OREZUL,  PASTELE  neutru neutru nu da  da  da  da  da
 ULEIUL  da  da  da  da  da  da  da  da
 NUCILE,  SEMINȚELE  neutru neutru neutru neutru  neutru  da  da  neutru
 LEGUMELE  da  da  da  da  da  da  da  da
 FRUCTELE  nu nu nu da  nu nu  nu  nu

Profesorul Mencinicopschi spune că este foarte important ca înainte de masă să ne închinăm, să mulțumim și să fim recunoscători față de Dumnezeu pentru hrana de toate zilele pe care ne-o dăruiește. De asemenea, nu trebuie să ne forțăm niciodată să mâncăm ceva care nu ne place, sau să ținem regimuri foarte drastice care ne impun să consumăm alimente incompatibile cu gustul nostru.

Carte nouă Mencinicopschi

Sursă: “Reînvață să Gătești – Carte de Bucate Sănătoase”, Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi

Cautari:
    asocierea alimentelor |

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.