SUCANAT – îndulcitorul sănătos recomandat de prof. dr. Mencinicopschi

Zahărul alb rafinat produce tulburări grave în organismul nostru, de la nivel celular până la nivel metabolic. Studiile științifice, foarte multe la număr, au asociat consumul de zahăr rafinat cu o incidență crescută a bolilor cardiovasculare și a cancerului de sân, de colon și de prostată.

Zahărul alb creează un mediu acid în corp, fapt care crește riscul de boli inflamatorii, imune și cancerigene. Consumul acestui produs crește glicemia și rezistența la insulină, și favorizează depunerea de grăsimi și apariția obezității.

Sucanat

Sucanat

Dr. Gheorghe Menicinicopschi recomandă trei îndulcitori sănătoși pe care îi putem folosi în locul zahărului alb:

Sucanatul

Sucanat este un siropul integral deshidratat din trestia de zahăr, comercializat ca un substitut pentru zahărul rafinat. A apărut pe piață în jurul anilor ’70. Se găsește în magazinele cu produse naturiste.

După ce sucul este stors din trestia de zahăr prin procedee mecanice, acesta este încălzit și apoi răcit. Ceea ce rămâne sunt niște cristale de culoare maro închis, care conține atât zahăr, cât și melasă.

Sucanatul este superior zahărului alb și celui brun deoarece conține toți nutrienții regăsiți în trestia de zahăr, foarte multe minerale și vitamine, în cantități mari:

– fier
– potasiu 
– calciu 
– magneziu 
– fosfor
– cupru
– zinc
– seleniu
– mangan
– vitamina A 
– vitaminele B1, B2, B3, B5, B6, B8 (biotină)

Sucanatul este la fel de dulce ca zahărul alb, doar că are un gust plăcut de caramel, datorită melasei. Se poate folosi la deserturi preparate termic, întrucât rezistă bine la temperaturi înalte.

♣ Mierea de albine

Mierea este potrivită doar pentru preparate reci și deserturi raw (crude). Nu trebuie adăugată în ceaiuri sau preparate fierbinți, peste 40 de grade Celsius.

♣ Șteviozida

Acesta este un îndulcitor natural obținut din planta stevia revaudiana. Este de 300 de ori mai dulce decât zahărul alb. În plus, are proprietăți anti-diabetice, hipoglicemiante, hipotensive pentru persoanele hipertensive și antibacteriene.

Prof. dr. Mencinicopschi spune că sucanatul și mierea de albine sunt singurii îndulcitori care aprovizionează organismul cu nutrienți prețioși, și nu cu calorii goale, precum îndulcitorii rafinați.

Surse articol:
1.  http://superhumancoach.com/pros-and-cons-of-sucanat/
2. “Reînvață să Gătești – Carte de Bucate Sănătoase”, Prof. Dr. Gheorghe Mencinicopschi

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.