BANANELE reduc riscul CANCERULUI de COLON cu 72% și de SÂN cu 43%

Un studiu realizat în America de Sud a arătat că bananele au un rol pozitiv remarcabil în ceea ce privește sănătatea colonului și protejarea acestuia împotriva cancerului.

Cercetătorii de la Institutul Național de Oncologie din Montevideo, Uruguay au dorit să vadă dacă aportul de fructe și legume modifică în vreun fel riscul de cancer colorectal, și au realizat în acest sens un studiu de caz, analizând 61 de alimente.

Bananele Reduc Riscul de Cancer

Bananele Reduc Riscul de Cancer

Bananele , merele și salata verde previn cancerul colorectal

Rezultatele chestionarelor de frecvență alimentară au arătat că merele, bananele și salata verde au produs cea mai mare reducere a riscului de cancer. Consumul de banane a oferit cea mai mare protecție împotriva cancerului colorectal.

Un studiu recent, realizat de cercetătorii chinezi, a arătat că o banană pe zi poate reduce de asemenea riscul cancerului de sân cu 43%.

Secretul bananelor constă în conținutul de lectine, un tip de proteine care au demonstrat o activitate anticancerigenă în studiile de laborator.

Acești compuși proteici mai au un rol important în protejarea organismului de boli severe: stimulează macrofagele (celulele T), crescând astfel imunitatea. Limfocitele T sunt celule cu proprietăți citotoxice, care au capacitatea de a distruge celulele afectate (de cancer, de virusuri etc).

Un mod prin care bananele inhibă cancerul de colon este creșterea nivelurilor de melatonină. Unele studii sugerează că pacienții cu cancer de colon au niveluri semnificativ mai mici de melatonină decât persoanele sănătoase, indicând că aceasta crește riscul de cancer. O cercetare a arătat că nivelul acestui hormon (al somnului) crește de 4 ori după consumul a 2 banane.

Bananele sunt de altfel un aliment valoros pentru sistemul digestiv, deoarece conțin multe fibre alimentare, care menține tranzitul regulat.

Alte beneficii ale bananelor

Pe lângă efectele lor anticancer, bananele sunt o sursă naturală de vitamine și minerale care cresc nivelul energiei și al bunei-dispoziții: vitamine din complexul B, magneziu, fosfor și vitamina C.

Bananele combat depresia (datorită B-urilor) și anemia (datorită cuprului, care ajută la producerea de celule roșii de sânge), întăresc oasele și protejează inima (datorită magneziului) și previn infecțiile (datorită vitaminei C).

Conțin antioxidanți puternici (flavonoide și polifenoli) – luteină, zeaxantină, beta și afla-carotene și mangan, care combat efectele dăunătoare ale radicalilor liberi.

Un beneficiu inedit al consumului de banane, mai puțin cunoscut, este alcalinizarea organismului. O banană medie ne poate oferi 467 mg de potasiu, echivalentul a 50 ml de suc proaspăt de lămâie.

Acest mineral alcalin este de asemenea important pentru ritmul cardiac și tensiunea arterială. Acest fruct pare a fi alimentul ideal pentru cardiaci, întrucât conține doar 1 mg de sodiu.

Surse articol:
https://www.facebook.com/TheEdenPrescription/?fref=nf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8771572
http://foodfacts.mercola.com/banana.html

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

6 comentarii

  1. Da da adevarata minciuna.Bananele care sunt gazate spre coacere s cele mai sanatoase.

  2. Hai dreptate… GABRIELA… Vor sa ne cloneze…. 😀💜😀😀😀

  3. Pai pe cine sa mai crezi un doctor zice ca sant bune altii ca sant toxice

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.