CĂPȘUNILE și AFINELE păstrează tinerețea CREIERULUI

Fiecare organ al corpului nostru are nevoie de un anumit tip de hrană pentru a se menține tânăr și sănătos. Dumnezeu a lăsat pe pământ alimente care fac bine ficatului și bilei, stomacului, inimii, ochilor, mușchilor, sângelui, și așa mai departe.

De aceea este bine să învățăm care sunt cele mai potrivite alimente pentru partea corpului nostru aflată în suferință. De pildă, cercetătorii au descoperit că fructele de pădure sunt o hrană foarte benefică pentru creierul nostru.

Căpșuni și Afine Pentru Creier

Căpșuni și Afine Pentru Creier

Secretul lor constă în mulțimea de antioxidanți pe care le conțin, compuși care combat daunele radicalilor liberi și declinul cognitiv asociat cu vârsta. Dintre toate fructele de pădure, căpșunile și afinele s-au remarcat ca având efecte protectoare deosebite asupra creierului.

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, suntem mai predispuși la efectele îmbătrânirii. Creierul nostru poate suferi diferite tulburări cognitive sau de memorie. Tot mai multe persoane se plâng astăzi de incapacitatea de a se concentra, de a reține anumite lucruri, de a lua decizii corecte sau pur și simplu de a fi atente sau de a-și aminti detalii din viața de zi cu zi.

Aceste simptome nu trebuie ignorate. Ele pot fi combătute sau prevenite cu ajutorul alimentației. Consumul de căpșuni și afine poate fi o metodă simplă prin care ne putem îmbunătăți funcțiile creierului, în mod natural.

Unul din cele mai ample studii umane (Nurse’s health Study), realizat pe 275.000 de femei, inițiat în anul 1976 de dr. Frank Speizer, a arătat că afinele și căpșunile pot încetini progresia afecțiunilor cognitive.

Rezultatele acestui studiu, publicate în anul 2012, au arătat că consumul de căpșuni și afine a încetinit rata declinului cognitiv la femeile cu vârsta de 70 de ani. Cercetătorii sunt de părere că creșterea consumului acestor fructe ar putea încetini procesul de deteriorare a funcțiilor cognitive cu 2 ani și jumătate.

Fructele de pădure sunt bogate în fitochimicale și nutrienți care pot preveni bolile de inimă, diabetul, hipertensiune arterială și artrita. Afinele în special au o concentrație foarte mare de flavonoide și bioflavonoide (antocianidine) – compuși cu proprietăți antioxidate și antiinflamatoare.

În afara sezonului, putem folosi fructe de pădure congelate. Dacă nu ați pus la congelator pentru iarnă, puteți găsi diferite amestecuri în supermarketuri.

Sursă articol: http://www.naturalhealth365.com/blueberries-brain-health-1808.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

1 comentariu

  1. Printre preferatele mele lipsesc murele si zmeura😄

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.