Cum se fierbe NĂUTUL

Năutul este un aliment de bază în perioada posturilor și în regimul vegetarienilor, deoarece este extrem de hrănitor. Conține foarte multe proteine și fibre alimentare, care dau sațietate și reduc senzația de foame, fier, magneziu și vitamina B6, care întăresc organismul și reduc oboseala și stresul.

O porție de năut poate acoperi 69% din doza zilnică recomandată de fier, 57% din doza magneziu, 55% din doza de vitamina B6, 50% din doza zilnică recomandată de potasiu și 21% din doza de calciu.

Cum se Fierbe Năutul

Cum se Fierbe Năutul

Conține de asemenea vitamina C, vitamina A și vitamina K, fosfor, zinc, cupru, mangan, seleniu, colină și acid folic (B9).

Năutul se găsește în două forme: uscat – gata ambalat sau la vrac, sau fiert – la conservă. Cel mai bun este năutul uscat, cumpărat la vrac. Bobul este mai mare și nu conține nici un aditiv.

Cum se fierbe năutul

La fel ca orice altă leguminoasă, năutul trebuie pus la înmuiat înainte de a-l fierbe. Se lasă de regulă o noapte. Trebuie să rețineți că acesta va absorbi apa, se va umfla își va dubla volumul. Pentru a prepara o mâncare de năut care să ajungă la 3-4 persoane, poate fi suficientă o cantitate de 200 g de năut uscat.

Puneți boabele de năut într-un bol încăpător. Adăugați apă de 4-6 ore volumul lui. Adăugați 1 linguriță de bicarbonat de sodiu, pentru a înlesni fierberea năutului și a preveni balonarea sau gazele intestinale.

Acoperiți vasul cu un capac și lăsați năutul să stea în apă peste noapte. A doua zi, scurgeți boabele de apă (dacă mai are), spălați-l și puneți-l într-o cratiță încăpătoare. Adăugați apă de 2 ori volumul boabelor.

Lăsați focul la mare până începe să clocotească, apoi dați-l la mic și lăsați năutul să fiarbă circa 2-3 ore, sau mai mult. Este gata când bobul se sfarâmă ușor între degete. Dacă apa scade prea mult, mai completați cu apă clocotită.

Dacă vă grăbiți, folosiți oala de sub presiune. Năutul va fi gata în 40 de minute. Va ieși foarte fraged și aromat.

În funcție de mâncare pe care o pregătiți, puteți adăuga la fiert diferite condimente, precum dafin, rozmarin, ceapă, morcov, rădăcină de pătrunjel, cimbru, usturoi etc.

După ce a fiert, luați capacul și lăsați năutul la răcit. Dacă nu vă plac cojile rămase în apă, frecați boabele între palme și clătiți-le apoi cu apă rece.

Dacă nu îl consumați/folosiți imediat, păstrați-l în frigider. Rezistă 2-3 zile. Se poate păstra de asemenea și la congelator, în pungi de plastic, pe termen lung.

Din năut se pot prepara diferite rețete gustoase și sănătoase: pate, humus, chiftele, salate, ciorbe sau supe cu legume. Năutul rumenit în cuptor este foarte crocant și gustos.

Sursă: http://www.medicalnewstoday.com/articles/280244.php?page=2

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

7 comentarii

  1. “Nautul e gata in 40 de minute”, dar il lasi sa fiarba 2-3 ore. Care-i logica? Si cat inseamna “o portie” care sa asigure necesarul a tot ce ati insirat in articol?

  2. Scrie clar, daca va grabiti se fierbe la oala cu presiune si e gata in 40 de minute. Cat despre portii daca ar scrie in sute de grame pe mine una nu m-ar ajuta ca nu cantaresc mancarea inainte de a o pune in farfurie…

  3. Nautul dupa ce l-ati tinut o noapte intreaga la inmuiat nu il puneti la fiert in apa rece ci in apa clocotita . In rest totul ca la fasole .

  4. O noapte la inmuiat, a doua zi se fierbe in 30-40 min. Nu 2-3 ore!!!

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.