Suc de VARZĂ roșie și GHIMBIR – antioxidant, imunostimulator, detoxifiant și anticancerigen (rețetă video)

Varza roșie este un super-aliment, bogat în antioxidanți puternici, care pot ajuta la prevenirea sau tratarea cancerului și a altor boli grave. Un mod sănătos de a o consuma este sub formă de suc. Un studiu recent a arătat că doar varza crudă și cea gătită puțin timp au beneficii anti-cancer.

Varza roșie se potrivește foarte bine cu portocala. Fructele citrice fac orice suc mai aromat și mai ușor de consumat.

suc de varza rosie, portocala si ghimbir

suc de varza rosie, portocala si ghimbir

Suc de varză roșie și ghimbir – rețetă

Ingrediente

• ½ varză mică
• 1 portocală
• 1 feliuță de ghimbir
• 300 ml de apă

suc de varza rosie, portocala si ghimbir reteta

suc de varza rosie, portocala si ghimbir reteta

Preparare

Alegeți o varză micuță. Înlăturați frunzele exterioare ale verzei, care sunt de regulă ofilite sau uscate. Tăiați varza în două și păstrați o jumătate pentru suc, iar cealaltă jumătate pentru o salată sau altă mâncare.

Spălați varza și tăiați-o fideluță. Puneți bucățile în blender și adăugați portocala curățată de coajă și tăiată în două sau în bucăți mai mici.

suc de varza rosie, portocala si ghimbir

suc de varza rosie, portocala si ghimbir

Adăugați bucățica de ghimbir și apa. Mixați până obțineți o compoziție lichidă, omogenă.

Dacă doriți, puteți strecura sucul printr-o strecurătoare fină sau printr-o bucată de tifon. Vă veți lipsi însă de fibrele din varză și portocale.

Ideal ar fi să serviți sucul imediat. Dacă vă mai rămâne, stoarceți în el puțin suc de lămâie. Astfel va rezista mai bine câteva ore.

suc de varza rosie si ghimbir

suc de varza rosie si ghimbir

Dacă intenționați să consumați sucuri de legume și fructe pe o perioadă mai lungă de timp, în scop preventiv, terapeutic sau dietetic, cereți sfatul medicului, pentru a stabili doza zilnică potrivită și durata curei.

Efecte benefice

Varza roșie este mult mai bogată în nutrienți, și are totodată un gust mai blând decât varza albă. Culoarea verzei roșii sau mov dă mărturie despre concentrația de pigmenți conținuți: polifenoli antocianini.

Aceștia au efecte protectoare asupra organismului nostru, proprietăți antiinflamatoare, antioxidante, anticancerigene, profilactice și terapeutice într-o mulțime de boli.

Varză Roșie și Portocală

Varză Roșie și Portocală

Un studiu nou a arătat că 100 g de varză roșie ne pot oferi 196.5 mg de polifenoli (dintre care 28.3 sunt antocianini), adică de 4 ori mai mulți decât varza albă.

Totodată, conținutul de vitamina C din varza roșie este de 6 ori mai mare decât cel din varza albă. Acest antioxidant protejează corpul de radicalii liberi și de toxinele din mediu care produc daune la nivelul celulelor și boli cronice.

O porție (150 g) de varză roșie gătită ușor ne poate furniza următorii nutrienți:

– vitamina K (79%)
– vitamina C 969%)
– vitamina B6 (20%)
– mangan (17%)
– fibre (16%)
– potasiu (11%)
– cupru, vitamina B1, acid folic, colină fosfor, vitamina B2, seleniu, magneziu, fier și calciu în cantități moderate

Acest suc ajută la creșterea imunității, datorită conținutului mare de vitamina C din varza roșie și portocală. Este un remediu bun pentru curățarea corpului de toxine și pentru pierderea în greutate.

Vezi și rețeta video:

Surse articol:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=19
http://www.livestrong.com/article/493843-what-are-the-benefits-of-drinking-red-cabbage-juice/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.