Aceste FRUCTE conțin toți nutrienții necesari pentru combaterea DEPRESIEI, STRESULUI și ANXIETĂȚII

Nucile și semințele sunt cele mai “gustoase” surse de nutrienți esențiali pentru buna noastră dispoziție: vitamine din complexul B, magneziu, calciu și grăsimi bune.

Există însă un tip de nuci care ne poate oferi cea mai mare protecție împotriva stresului, depresiei și anxietății, probleme cu care tot mai multe persoane se confruntă astăzi.

Caju - Beneficii

Caju – Beneficii

Caju – proprietăți antidepresive

Este vorba despre nucile caju, originare din Brazilia, care se găsesc și la noi. Acestea sunt foarte bogate în proteine și aminoacizi esențiali, magneziu, fier, vitamina B6 și acizi grași Omega-3. Toți acești nutrienți au fost asociați cu reducerea riscului sau simptomelor de depresiei ușoară sau anxietate.

Una din cele mai bune surse de triptofan

Unul din aminoacizii esențiali care se găsește în cantități mari în caju este triptofanul, un antidepresiv natural care odată ajuns în corp se transformă în serotonină. Pe lângă faptul că ajută la producția de serotonină, triptofanul are o importanță critică pentru absorbția serotoninei în creier.

Serotonina este un neurotransmițător important pentru starea noastră de spirit, cunoscut și sub numele de “hormonul fericirii.“ Cercetătorii au descoperit că persoanele depresive sau cu tulburări de dispoziție (anxietate, iritabilitate, tristețe, insomnie) au niveluri mai mici de triptofan în sânge și creier.

Nucile caju sunt cele mai bune surse de triptofan. 60 de grame de caju ne pot oferi 1000-2000 de mg de triptofan. Bananele și semințele de dovleac sunt de asemenea bogate în triptofan.

Magneziul este un alt nutrient regăsit în cantități mari în nucile caju. Acest mineral este important pentru sistemul nervos și buna dispoziție. Poate ajuta la îndepărtarea stărilor de anxietate, oboseală și depresie. O porție de caju de poate oferi 83 mg de magneziu.

Vitamina B6 este are efecte calmante asupra stării noastre de spirit. Este benefică pentru reducerea depresiei și anxietății și îmbunătățirea sănătății creierului prin faptul că ajută magneziul să ajungă mai ușor în celule. Cele mai bune surse de vitamina B6 sunt nucile caju, avocado, semințele de dovleac, bananele, semințele de chia și dovleacul.

Caju conține și grăsimi bune, mononesaturate, care au o importanță aparte pentru sănătatea inimii și a creierului (combat depresia).

Cum să le consumăm

Nucile caju se pot ronțăi ca atare, crude, sau se pot rumeni în cuptor cu mirodenii, se pot procesa în blender pentru a obține o cremă care poate înlocui frișca, smântâna, maioneza sau diferite sosuri.

______________________________________________________________________________________________

Surse articol:
http://www.onegreenplanet.org/natural-health/how-cashews-can-help-with-stress-and-anxiety/
http://www.livestrong.com/article/527752-cashews-anxiety/
http://www.herbs-info.com/blog/cashews-are-a-natural-anti-depressant/?c=d

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

1 comentariu

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.