MAZĂREA – un aliment energetic, bogat în proteine, minerale și vitamine B

Profesorul Ovidiu Bojor scrie într-una din cărțile sale că mazărea are proprietăți energetice, datorită faptului că este foarte bogată în protide (proteine, proteide și aminoacizi).

Deși este bogată în zaharuri și carbohidrați, mazărea conține fitonutrienți diverși cu rol protector asupra sănătății noastre, datorită proprietăților lor antiinflamatoare și antioxidante. Unul din aceștia se numește coumestrol, pe care studiile l-au asociat cu combaterea cancerului de stomac (cancer gastric).

Mazăre Beneficii

Mazăre Beneficii

Ce conține mazărea

Mazărea este o sursă foarte bună de potasiu, fosfor, calciu și vitamina K. Conține foarte multe vitamine din complexul B (B1, B2, B3, B6 și B9). Conține de asemenea cantități mari de beta-caroten și vitamina E.

137 g de mazăre verde conțin:

• vitamina K (40% din doza zilnică recomandată)
• mangan (36% din DZR)
• vitamina B1 (30% din DZR)
• fibre (30% din DZR)
• cupru (27% din DZR)
• vitamina C (26% din DZR)
• fosfor (23% din DZR)
• vitamina B9 (22% din DZR)
• vitamina B6 (18% din DZR)
• vitamina B3 (17% din DZR)
• vitamina B2 (16% din DZR)
• proteine (15% din DZR)
• zinc (15% din DZR)
• magneziu (13% din DZR)
• fier (12% din DZR)
• potasiu (11% din DZR)
• colină (10% din DZR)

Deși este foarte săracă în grăsimi, grăsimile pe care le conține sunt de calitate și extrem de importante pentru sănătatea noastră: acizi grași Omega-3 și Omega-6. O porție de mazăre ne poate furniza circa 30 mg de Omega-3 (sub forma acidului alfa-linoleic) și 130 mg de esențiali Omega-6.

Asociația Americană a Diabetului, Asociația Americană a Inimii și Asociația Americană a Cancerului încurajează consumul de leguminoase, deoarece acestea au capacitatea de a preveni unele boli importante.

În studii, cercetătorii au obținut rezultate bune cu 4 porții de leguminoase pe săptămână și mai mult (160-320 g de leguminoase pe zi).

Studiile au arătat că un consum regulat de mazăre și alte leguminoase scade riscul diabetului de tip 2. Este de asemenea un aliment care poate preveni anemia aplastică.

Mazărea se consumă fiartă, adăugată în salată sau alte mâncăruri.

Contraindicații

Mazărea nu este indicată persoanelor care suferă de enterită, pietre la rinichi, probleme renale sau gută.

Surse articol:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=55
„Sănătate Prin Semințe, Legume și Fructe”, Ovidiu Bojor, Catrinel Perianu

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.