Alimente bogate în vitamina B12

Vitamina B12 nu poate fi produsă de plante, nici de animale, ci numai de microorganisme, precum fungi și bacterii. Din acest motiv, sursele alimentare de vitamina B12 sunt mai puține decât în cazul celorlalte vitamine din complexul B.

Spre deosebire de restul vitaminelor B, care sunt vitamine simple, vitamina B12 se absoarbe în corp printr-un proces mai complicat. Cu toate acestea, această vitamină se păstrează în corp pe o perioadă de mai mulți ani. Totodată, nevoile zilnice ale corpului de vitamina B12 sunt mult mai mici decât de alte vitamine din grupul B.

Alimente B12

Alimente B12

Din categoria persoanelor care au cel mai mare risc de deficit de vitamina B12 fac parte cei cu vârsta de peste 51 de ani. Dacă obișnuiți să consumați deseori pește sau produse din carne, nu trebuie să vă faceți griji cu privire la aportul de vitamina B12.

• pește

– sardine (338%)
– somon (236%)
– ton (11%)
– cod (109%)

• carne

– miel (105%)
– vită (60%)

• ouă
• produse lactate

– iaurt (38%)
– lapte de vacă (23%)

• drojdie de bere
• alimente fermentate
• păpădie
• spanac

Rolul vitaminei B12 în corp

Producția de celule roșii de sânge și susținerea sistemului cardiovascularVitamina B12 se mai numește cobalamină. Este singura vitamina care conține un metal (cobalt). Joacă un rol esențial în menținerea sistemului cardiovascular sănătos, întrucât ajută la producția de celule roșii de sânge care transportă oxigenul în fluxul sangvin. Din acest motiv, lipsa de vitamina B12 poate cauza o formă rară de anemie.

Vitamina B12 previne acumularea de hemocisteină în exces, care a fost asociată cu boli coronariene, boli vasculare periferice și accident vascular cerebral.

Producția de ADN. Lipsa de vitamina B12 poate cauza anemia macrocitară. Alături de vitamina B6 și B9 (acidul folic), vitamina B12 este un co-factor în producția de ADN. Un nivel scăzut de aceste vitamine poate cauza probleme în reproducerea ADN-ului de către celulele de sânge cu diviziune rapidă, favorizând creșterea de celule roșii de sânge anormal de mari (macrocite).

Sistemul nervos și creier. Un transport optim al oxigenului în fluxul sangvin favorizat de vitamina B12 este extrem de important pentru sănătatea creierului. Vitamina B12 este de asemenea importantă pentru energia aerobică, utilizată de creier, inimă, mușchi și rinichi, și pentru neurotransmițători (mesagerii sistemului nervos).

Din acest motiv, nivelurile foarte mici de vitamina B12 pot cauza daune la nivelul nervilor (neuropatia periferică).

Lipsa de vitamina B12 a fost de asemenea asociată cu un risc mai mare de osteoporoză, însă nu există dovezi suficiente pentru a susține această ipoteză.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.