Chipsuri de sfeclă făcute în cuptor

Propunem această rețetă consumatorilor înrăiți de chipsuri. Este o variantă mult mai sănătoasă pentru chipsurile din comerț, îmbibate în sare, care conțin foarte mulți aditivi periculoși.

Chipsuri de sfecla la cuptor

Chipsuri de sfecla la cuptor: star5112

Sfecla roșie coaptă în cuptor este mult mai dulce și mai aromată decât atunci când o fierbem în apă.

Chipsurile de sfeclă se prepară foarte ușor și sunt deosebit de gustoase. Pot fi ronțăite ca atare, întrucât sunt sățioase.

Sfecla este o rădăcinoasă bogată în fibre, vitamina C și minerale esențiale: magneziu, potasiu, zinc, cupru, fosfor și seleniu.

Este o sursă bună de acid folic, mangan și vitamine din complexul B (B1, B2, B5, B6), colină și betaină.

Toți acești nutrienți susțin funcția nervoasă și musculară, sănătatea oaselor, ficatului, rinichilor, pancreasului și sistemului cardiovascular.

Beneficiile consumului de sfeclă se datorează în mare parte conținutului ridicat în nitrați. Sfecla roșie reduce tensiunea arterială, susține detoxifierea corpului, crește rezistența, combate inflamațiile și cancerul.

Chipsuri de sfeclă la cuptor rețetă

Ingrediente

• 4-5 sfecle roșii
• 2 linguri de ulei de măsline
• sare de mare
• opțional: rozmarin uscat, pulbere de usturoi

Preparare

Aprindeți cuptorul la 170 de grade Celsius. Spălați sfeclele bine de pământ și tăiați-le capetele și frunzele. Curățați coaja cu instrumentul pentru decojit fructe și legume.

Cu mandolina de bucătărie, tăiați sfeclele în felii subțiri. Puneți rondelele de sfeclă într-un bol. Adăugați uleiul de măsline și condimentele. Amestecați cu mâinile până când bucățile de sfeclă se acoperă bine.

Împrăștiați rondelele de sfeclă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, într-un strat subțire.

Coaceți rondelele în cuptorul încins circa 30 de minute. Sunt gata atunci când capătă o culoare roșie închisă, și o textură crocantă. Verificați dacă toate chipsurile s-au făcut bine.

Răsturnați chipsurile pe grătarul din cuptor și mai lăsați-le să se coacă încă 10-15 minute.

Serviți chipsurile calde sau la temperatura camerei. Le puteți consuma simple, ca atare, sau cu diferite sosuri sau salate.

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.