Dietă anti-HEMOROIZI

Fibrele au un rol foarte important în prevenirea constipației, balonării, gazelor și hemoroizilor. Fibrele solubile măresc și înmoaie scaunul și facilitează eliminarea lui, reducând astfel riscul constipației, reapariția hemoroizilor sau iritarea celor existenți.

Cele mai bune surse alimentare de fibre sunt cerealele, semințele, fructele și leguminoasele: ovăzul, semințele de in, mazărea, fasolea, merele, morcovii, semințele psyllium, fructele de pădure.

Dietă Anti-Hemoroizi

Dietă Anti-Hemoroizi

Atunci când consumați multe alimente bogate în fibre, trebuie să măriți totodată și cantitatea de apă pe care o beți. Altfel, există riscul ca fibrele să aibă un efect opus, adică să provoace constipație.

Consumați alimente bogate în bioflavonoide

Flavonoidele sunt un grup de compuși din plante cu proprietăți antioxidante. Aceștia întăresc pereții vaselor de sânge și previn stresul radicalilor liberi din interiorul vaselor de sânge. Studiile au arătat că un aport ridicat de flavonoide poate ajuta la îmbunătățirea simptomelor asociate cu hemoroizii, precum mâncărimi locale sau sângerări.

Evitați alimentele iritante

Dacă suferiți deja de hemoroizi, eliminați din dieta zilnică alimentele și substanțele cu efecte iritante, pentru a nu înrăutăți simptomele: fructele citrice, condimentele, roșiile și cofeina.

Vă prezentăm și o listă a celor mai bune alimente pentru constipație și hemoroizi.

Afinele

Conțin fibre solubile și insolubile, vitamina E și antociani – o clasă de antioxidanți care repară proteinele afectate din pereții vaselor de sânge și îmbunătățesc sistemul vascular)

Smochinele

Proaspete sau uscate, smochinele au efecte laxative remarcabile. Dacă optați pentru smochine proaspete, consumați-le cu tot cu coajă, pentru a beneficia de conținutul de fibre. Pentru reglarea tranzitului, puteți încerca această rețetă de salam de smochine uscate.

• Ovăzul și tărâțele de grâu

Un mic-dejun format din fulgi de ovăz și fructe poate fi cea mai bună alegere pentru combaterea constipației și a hemoroizilor. Ovăzul este o sursă generoasă de fibre solubile și nutrienți care hrănesc și întăresc organismul. Înainte de a consuma fulgii de ovăz, lăsați-i câteva ore la înmuiat în apă, suc de fructe, ceai de plante sau lapte.

La fel de eficiente sunt tărâțele de grâu. Le puteți consuma dimineața, cu iaurt sau mere rase.

Spanacul

Această verdeață de primăvară are efecte binefăcătoare asupra tractului digestiv. Ajută la curățarea și regenerarea tractului intestinal.

Sfecla roșie

Este bogată în fibre și ajută la menținerea tranzitului intestinal rapid. Sfecla roșie conține de asemenea nutrienți benefici pentru sănătatea colonului. Betacianina este pigmentul care dă sfeclei culoarea roșie intensă, un compus care s-a dovedit eficient în combaterea cancerului, îndeosebi a cancerului de colon.

 Prunele

Și aceste fructe abundă în fibre, care ajută la prevenirea constipației. Puneți 5-6 prune uscate la înmuiat într-o cană cu apă rece și lăsați-le peste noapte. A doua zi, consumați lichidul încălzit, pe stomacul gol, consumând și fructele.

Sau puteți consuma prune proaspete, când sunt în sezon. Încercați această băutură digestivă.

________________________________________________________________________________________________

Surse:
http://www.healwithfood.org/hemorrhoids/diet.php#ixzz41aAJWS7m
http://www.healwithfood.org/hemorrhoids/foods.php#ixzz41aBNmuuH

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...
loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.