Clicky

VARZA, BROCCOLI și PĂTRUNJELUL – 3 alimente valoroase pentru sănătatea OASELOR

Puțini dintre noi suntem conștienți de impactul pe care alimentația îl are asupra stării noastre de sănătate. Este foarte important să știm care alimente ne sunt benefice, și care ne pot dăuna.

În ceea ce privește sănătatea oaselor, se vorbește foarte puțin sau deloc despre faptul că dietele bogate în proteine duc la pierderea calciului din oase.

Alimente Pentru Oase

Alimente Pentru Oase

Botanistul James A. Duke îi citează în cartea sa „Farmacia Verde” pe unii experți în nutriție care recomandă persoanelor cu risc de osteoporoză să nu depășească rația de 1 g de proteine per kg corp. Pentru o femeie cu greutate medie, acest lucru ar putea însemna circa 90 de g de proteine pe zi (echivalentul unui piept de pui).

Problema este că dieta modernă conține mai multe proteine decât ar fi normal. Unele persoane consumă carne la toate cele trei mese ale zilei.

Duke vorbește despre un mineral esențial pentru integritatea oaselor, mai puțin popularizat decât calciul. Este vorba despre bor, o substanță care ajută la menținerea densității osoase prin faptul că stimulează creșterea estrogenului din sânge. Sunt suficiente 3 mg de bor pentru creșterea nivelurilor de estrogen sangvin.

Varza albă este una din cele mai bogate surse de bor. Conține de asemenea calciu. O mâncare sănătoasă pentru oase ar putea fi preparată ușor din varză și broccoli, o altă legumă cruciferă care contribuie cu un aport mare de bor și calciu.

Varza albă poate fi de asemenea asociată în salate cu pătrunjel verde. Acest zarzavat aparent banal conține de asemenea cantități mari de bor. 90 g de pătrunjel uscat ne poate oferi cantitatea necesară de 3 mg de bor de care avem nevoie zilnic pentru creșterea estrogenului. Deși această cantitate este foarte mare, ne putem obișnui cel puțin să includem mai des pătrunjelul în dietă, adăugându-l în salate și mâncărurile zilnice.

Alte alimente și plante bogate în bor sunt: prunele, stafidele, strugurii roșii și curmalele, nucile, avocado, portocalele, merele și perele, leguminoasele (fasolea și năutul) și urzica.

Sursă: „Farmacia Verde”, James A. Duke, Editura All

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Răspunde corect la următoare operație aritmetică *