Mâncatul la ore nepotrivite afectează MEMORIA și capacitatea de ÎNVĂȚARE

Nu doar ceea ce mâncăm ne poate afecta modul în care gândim, învățăm sau desfășurăm diferite activități intelectuale, ci și momentul în care mâncăm. Cercetările au arătat că persoanele care lucrează noaptea, când ar trebui să doarmă, au avut o performanță mai mică la testele cognitive. Inclusiv mesele regulate, luate la ore nepotrivite pot avea efecte asupra memoriei și procesului de învățare.

Un studiu recent a arătat că dacă mâncăm la ore rezervate în mod normal pentru somn, riscăm să avem deficiențe de memorie și învățare, funcții controlate de zona hipocampică a creierului.

Alimentație Memorie

Alimentație Memorie

Nu același lucru se poate spune de cei care nu sar peste prima masă a zilei. O recenzie pe mai multe studii publicate în anul 2013 în Jurnalul Italian de Pediatrie a arătat că persoanele care mănâncă (sănătos) la micul-dejun au un consum mai bun de nutrienți și o performanță cognitivă mai bună, inclusiv o memorie și o atenție mai bună.

Oamenii de știință de la Institutul Semel din cadrul Școlii de Medicină David Geffen de la Universitatea din California – Los Angeles au studiat efectele pe care mâncatul la ore neadecvate le are asupra funcțiilor cognitive, pornind de la rezultatele altor studii, care au arătat că acest obicei are un impact negativ asupra sănătății metabolice, ducând la o stare pre-diabetică.

Cercetătorii au testat capacitatea șoarecilor de a recunoaște un obiect nou. Șoarecii care au fost hrăniți în perioada de somn au avut mai multe dificultăți în a recunoaște obiectul. Un alt experiment a arătat că și memoria pe termen lung a fost redusă.

Atât abilitatea de a recunoaște un obiect nou, cât și memoria pe termen lung sunt controlate de hipocampus, o zonă a creierului care joacă un rol important în capacitatea noastră de a asocia sentimente și experiențe emoționale cu memoria și abilitatea de a organiza și stoca noi amintiri.

Deși nu este un studiu realizat pe oameni, concluziile sunt importante.

După cum spuneam la începutul articolului, calitatea alimentelor pe care le consumăm are un impact mult mai mare asupra sănătății creierului. Un articol publicat în anul 2012 în Jurnalul Britanic de Nutriție a arătat că memoria și atenția au fost îmbunătățite la adolescenții care au mâncat un mic-dejun cu un indice glicemic mic (pâine din cereale integrale, ovăz și alte cereale bogate în fibre).

Alte alimente care hrănesc, protejează și stimulează funcțiile creierului sunt cele bogate în acizi grași Omega-3 (semințe de in, pește gras) și antioxidanți (fructe de pădure, cireșe). Aceste alimente se pot consuma cu iaurt sau cu cereale.

Surse articol:

http://www.news-medical.net/news/20151224/Eating-at-the-wrong-time-of-day-affects-learning-and-memory.aspx
http://healthyeating.sfgate.com/eating-breakfast-affect-memory-11475.html

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Loading...

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.