Detoxifierea corpului de ZAHĂR – beneficii uimitoare

Zahărul rafinat este probabil cel mai nociv “aliment” din lume. Studiile științifice au demonstrat că zahărul este un agent care cauzează cancer, depresie, oboseală, anxietate și atacuri de panică.

Cu toate acestea, continuăm să consumăm zahăr în cantități periculos de mari. Conform datelor statistice, un american consumă în medie 1,3 kg de zahăr pe săptămână.

Înlocuitori Sănătoși

Zahărul alb nu are nici o valoare nutrițională. Procesele de rafinare transformă zahărul într-o calorie goală.

Zahărul este o substanță care dă dependență, asemănătoare cocainei. Scanările creierului au arătat că acesta acționează întocmai ca un drog. Din acest motiv este atât de greu să renunțăm la el. Dependența de zahăr și dulciuri nu este un viciu evident, de care să fim conștienți. Poate că nu mâncăm zahăr cu lingurița, însă consumăm numeroase dulciuri și băuturi răcoritoare din magazine, care conțin o cantitate mare de zahăr.

Renunțarea la zahăr poate aduce îmbunătățiri semnificative sănătății noastre. Poate că beneficiile prezentate mai jos ne vor convinge să limităm cât mai mult consumul acestei substanțe dăunătoare.

1) Pierderea în greutate

Efectele renunțării la zahăr se văd foarte rapid la nivelul greutății corporale: vom slăbi într-un timp scurt și permanent, fără risc de îngrășare.

Prin limitarea consumului de zahăr vom mânca pur și simplu mai sănătos (fără să ținem dietă), și vom dobândi un control mai bun al insulinei și al nivelului de zahăr din sânge.

2) Protejarea sistemului imunitar

Zahărul este un agent care hrănește bacteriile rele din flora intestinală. Cercetătorii au descoperit că o mare parte a sistemului nostru imunitar se află în intestin. Este lesne de înțeles de ce consumul excesiv de zahăr ne poate afecta sănătatea prin înmulțirea acestor bacterii dăunătoare.

Când flora noastră intestinală este populată de mai multe bacterii rele decât bacterii bune, pot să apară stări frecvente de indigestie, constipație, diareee sau sindromul colonului iritabil.

Pentru a crește nivelul probioticelor (bacteriile bune) din intestin, puteți lua suplimente cu probiotice, sau puteți consuma un iaurt natural la micul-dejun sau murături la masa de prânz.

3) Îmbunătățirea stării de spirit

Zahărul nu cauzează doar boli cronice, ci și tulburări ale dispoziției. Consumul excesiv de zahăr sau dulciuri poate da stări de depresie, anxietate sau oboseală. Un studiu publicat în Jurnalul Britanic de Psihiatrie a arătat că persoanele de vârstă medie care consumă regulat alimente procesate, bogate în zahăr rafinat, au un risc mai mare de depresie decât persoanele care consumă mai multe alimente naturale, neprocesate. Este mult mai sănătos să ronțăiți un morcov sau un măr când simțiți nevoia să mâncați ceva dulce.

4) Mai puține riduri

Zahărul ne îmbătrânește înainte de vreme. Ridurile sunt primele semne. Zahărul determină oxidarea proteinelor, proces care ne afectează la nivel celular. Pielea se usucă, devine ridată și mată.

Consumul de zahăr interacționează de asemenea cu producția de colagen, o proteină care ajută la menținerea țesuturilor corpului puternice și sănătoase.

5) Reducerea inflamațiilor

Una din cele mai grave consecințe ale consumului de zahăr este producerea de inflamații cronice în corp. Inflamația se află la baza multor boli grave, precum artrită, afecțiuni cardiovasculare, boli autoimune, rinită alergică, astm, obezitate sau infecții cronice. Persoanele cu inflamații întâmpină de asemenea probleme în efortul de a slăbi.

→ Cum să renunțăm la zahăr

Poate fi greu să renunți complet la zahăr, întrucât acesta este prezent în aproape toate produsele pe care le consumăm zilnic, inclusiv în pâine. Însă putem face următoarele schimbări:

– eliminarea carbohidraților rafinați
– reducerea consumului de cofeină (cafea, ceai verde, cola)
– consumul de mese mici și dese, bogate în proteine și grăsimi bune (avocado, ouă, nuci și semințe, măsline, semințe de in, unt, iaurt, brânză)

Surse:
http://www.chicagonow.com/get-fit-chicago/2015/02/5-benefits-of-a-sugar-detox/
http://www.chicagonow.com/get-fit-chicago/2015/01/kick-your-sugar-addiction-in-3-steps/

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.