Top 10 ALIMENTE care curăță FICATUL

Detoxifierea ficatului este un mijloc eficient de prevenire a bolilor. Acest proces poate fi stimulat mult mai ușor cu ajutorul unor alimente și plante.

alimente curatarea ficatului

1) Uleiul de măsline

Acizii grași mononesaturați din uleiul de măsline ajută la reducerea acumulării de trigliceride în ficat, și a riscului de ficat gras (și alte boli asociate).

Datorită acțiunii sale antioxidante puternice și a proprietăților sale inflamatoare, uleiul de măsline combate stresul oxidativ și are capacitatea de a reduce daunele hepatice cauzate de expunerea la toxine. Uleiul de măsline are efecte antioxidante asupra celulelor hepatice care depozitează grăsimile.

2) Sucul de lămâie

Este unul din cele mai populare remedii tradiționale pentru purificarea ficatului. Sucul de lămâie este de asemenea recomandat pentru curățarea colonului înainte de o detoxifiere a ficatului.

Stoarceți jumătate de lămâie într-un pahar cu apă și beți sucul rezultat în fiecare zi. Îmbunătățește funcția ficatului și aspectul pielii, ameliorează problemele respiratorii și îmbunătățește digestia.

3) Turmericul

Acest condiment ne oferă un alt antioxidant puternic, care poate reduce inflamațiile asociate cu numeroase boli cronice, numit curcumină.

Curcumina combate cancerul hepatic și îmbunătățește fibroza hepatică.

Studiile au arătat că turmericul ajută la repararea și regenerarea celulelor afectate ale ficatului la șobolanii diabetici.

Mai mult, turmericul protejează ficatul de boli prin faptul că asistă enzimele responsabile cu eliminarea compușilor cancerigeni ingerați prin dietă.

4) Morcovii

Majoritatea beneficiilor consumului de morcovi se datorează conținutului mare de vitamina A și flavonoidelor. Acești antioxidanți neutralizează radicalii liberi rezultați în urma proceselor metabolice, care cauzează daune la nivelul celulelor din corp, inclusiv la nivelul ficatului.

Morcovul conține însă o proteină numită glutațion, care ajută la detoxifierea ficatului.

Botanistul James A. Duke susține că morcovii oferă protecție mare ficatului împotriva substanțelor chimice periculoase și poluanților. Studiile realizate pe animale de laborator au demonstrat că morcovul protejează ficatul împotriva intoxicațiilor cauzate de compuși chimic precum tetraclorura de carbon.

Morcovul conține de asemenea doi compuși care s-au dovedit eficienți în tratarea bolilor de ficat, hipertensiunii arteriale și infecțiilor, numiți carotol și alfa-pinen.

5) Sfecla roșie

Sfecla conține betanină, un fitonutrient care a demonstrat efecte protectoare asupra ficatului. Pentru a păstra cât mai mult din nutrienții valoroși din sfeclă, aceasta trebuie fiartă sau coaptă în coajă, la temperaturi mici.

6) Verdețurile

Legumele cu frunze verzi, precum broccoli sau varza, conțin isotiocianați, compuși renumiți pentru efectele lor anticancerigene, care au capacitatea de a combate boli cronice precum ciroza hepatică.

7) Avocado

Cercetătorii japonezi au descoperit că avocado are capacitatea de a suprima leziunile toxice la nivelul ficatului la șobolanii de laborator. Un studiu recent a arătat că acest fruct, consumat împreună cu alte alimente bogate în beta-caroten, ajută ficatul să absoarbă provitamina A și să o transforme în vitamina A.

Consumul de avocado s-a dovedit util în reducerea nivelului colesterolului, datorită grăsimilor mononesaturate pe care le conține.

8) Usturoiul

Folosit încă de pe vremea Egiptului antic ca tonic pentru sănătate, usturoiul este o armă puternică împotriva bolilor. Este foarte bogat în sulf, un mineral care ajută la eliminarea toxinelor din corp. Ajută totodată la reducerea grăsimilor din sânge (colesterol și trigliceride) și a tensiunii arteriale.

Usturoiul are efecte protectoare asupra ficatului, ajută la purificarea sângelui, menține sănătatea sistemului respirator, previne bolile cardiovasculare, ateroscleroza și afecțiunile bacteriene.

Trebuie consumat crud pentru a beneficia de proprietățile sale terapeutice. Dacă aveți un stomac sensibil, puteți lua capsule cu usturoi, la recomandarea medicului.

9) Spanacul

La fel ca morcovii, și spanacul conține o cantitate mare de glutation, însă trebuie consumat crud.

Verdețurile și legumele colorate bogate în antioxidanți în general ajută la protejarea și refacerea ficatului afectat. Spanacul este unul din aceste alimente cu beneficii importante pentru celula hepatică. Din aceeași listă fac parte și fructele de pădure, tomatele, pepenele roșu, caisele, portocalele, mango și cartofii dulci.

10) Ceaiul verde

Acest ceai conține o cantitate mare de catechine, un tip de antioxidanți care ajută la menținerea funcției ficatului într-o stare echilibrată. În plus, ceaiul verde previne ficatul gras non-alcoolic.

__________________________________________________________________________________________________

Surse articol:
www.herbs-info.com/blog/top-10-best-foods-to-cleanse-your-liver/?c=d
http://www.livestrong.com/article/472946-are-carrots-good-for-the-liver/
http://www.livestrong.com/article/70671-foods-fighting-liver-problems/
http://www.chicagonow.com/get-fit-chicago/2013/12/10-foods-that-detox-your-body-and-cleanse-your-liver/
www.liversupport.com/green-tea-promotes-a-lean-liver/
http://naturalsociety.com/turmeric-repairs-damaged-liver-tissues-promotes-liver-health/

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. micul dejun de sambata si duminica: suc de sfecla+morcov si mar , cu o turmeric . organice toate .

  2. MULȚUMESC mult Secretele bunicii.❤ Cu prețuire si respect!💐

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.