Lipsa de vitamina D crește riscul de boli autoimune, boli de oase și de inimă

Vitamina D este importantă îndeosebi pentru metabolismul oaselor. Ea acționează ca un hormon care crește absorbția calciului și fosforului din alimente și reduce totodată cantitatea de calciu pe care îl pierdem prin urină.

Cu toate acestea, vitamina D ajută ca tonic pentru oase doar atunci când în corpul nostru există suficient calciu din alimente. Somonul, sardinele și peștele cu oase în general conțin atât calciu, cât și vitamina D.

vitamina d alimente riscuri

Lipsa de Vitamina D este asociată cel mai des cu demineralizarea și înmuierea oaselor, afecțiune care la copii se numește rahitism, iar la adulți, osteomalacie.

Studiile au arătat de asemenea că persoanele cu niveluri mici de vitamina D sunt mai predispuși la hiperglicemie și diabet. Totodată, refacerea nivelurilor de vitamina D poate reduce riscul de a dezvolta diabet.

Vitamina D joacă un rol important și în imunitate. Este unul din hormonii implicați în maturarea celulelor albe din sânge, care ne apără de infecții. Cercetătorii au descoperit o legătură între deficitul de vitamina D și un risc crescut de infecții respiratorii.

Pe lângă faptul că reduce riscul de osteoporoză, vitamina D îmbunătățește sănătatea inimii. Lipsa de vitamina D poate cauza dureri de oase, slăbiciune musculară, risc de boli autoimune și boli de inimă.

Alimente bogate în vitamina D

Nu avem foarte multe opțiuni la acest capitol, deoarece puține alimente conțin vitamina D:

– lapte, brânză, sardine în ulei, somon, păstrăv, carne de porc, ciuperci, ouă, ton și cereale integrale

Pe lângă o dietă bogată în aceste alimente, putem crește nivelul vitaminei D din corp prin expunerea la soare. Specialiștii recomandă 10-15 minute de stat la soare, de 2-3 ori pe săptămână. Trebuie expuse în principal fața, brațele și picioarele.

Surse:
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=nutrient&dbid=110
http://www.herbs-info.com/blog/vitamin-d-knowledge/?c=d

Citeşte mai multe despre:

*Sfaturile și orice informații despre sănătate disponibile pe acest site au scop informativ, nu înlocuiesc recomandarea medicului. Dacă suferiți de boli cronice sau urmați tratamente medicamentoase, vă recomandăm să consultați medicul dumneavoastră înainte de a începe o cură sau un tratament naturist, pentru a evita interacțiunea. Prin amânarea sau întreruperea tratamentelor medicale clasice vă puteți pune sănătatea în pericol.


Ți-a plăcut acest articol? Share pe:

2 comentarii

  1. Asa este si este păcat ca multa lume nu cunoaște aceasta INFO foarte utila😄

  2. Mai ales in Anglia unde mai mult ploua …deficitul este mare

Adaugă comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.